Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamika autoregulace u sociálně vyloučených žáků

Cíle projektu

Sociální odmítnutí a sociální exkluze žáků působí jako intenzivní psychosociální stresor. V prostředí školy se s určitou podobou sociálního vyloučení lze setkat téměř v každé třídě. Snahy o opětovné začlenění vyloučeného jedince do sociální skupiny jsou však poměrně obtížné. Výzkumy ukazují, že v důsledku sociálního odmítnutí, které je provázeno prožitkem tzv. sociální bolesti, nejsou aktivovány mechanismy, které podporují snahu jedince o znovuzačlenění do skupiny a dochází paradoxně k opačné tendenci, tj. k nárůstu sebepodrývajícího chování. Prostřednictvím tohoto projektu chceme zjistit, jaká je struktura autoregulačních mechanismů u dětí vyloučených z třídního kolektivu, odhalit, jak tyto mechanismy fungují v závislosti na procesu sociálního odmítání a najít latentní faktory, které oslabují nebo posilují autoregulační mechanismy u sociálně vyloučených žáků. Díky tomuto poznání můžeme porozumět dynamické povaze autoregulace a navrhnout možnosti rozvoje autoregulace u sociálně vyloučených žáků.

Klíčová slova

self-regulationself-regulation mechanismssocial rejectionsocially excluded pupils

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 21 (SGA0201700001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně / Fakulta humanitních studií

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    17-04816S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The Dynamics of Self-Regulation in Socially Excluded Pupils

  • Anotace anglicky

    Social rejection and social exclusion of pupils may serve as an intensive psychosocial stressor. A certain form of social exclusion can be found in almost every class in the school environment. Yet, it is rather difficult to re-integrate the excluded individuals in social groups. Research shows that due to social rejection, which is accompanied by experiencing social pain, mechanisms supporting the individual´s effort of re-integration into the group are not triggered. Paradoxically the opposite tendency arises, i.e., an increase in selfish and self-defeating behaviour. The project is to determine the structure of self-regulatory mechanisms in children excluded from a class group, reveal how these mechanisms operate within the process of social rejection and identify latent factors weakening or strengthening self-regulation mechanisms in socially excluded pupils. Such knowledge enables us to understand the dynamic nature of self-regulation, and propose self-regulation development opportunities for socially excluded pupils.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2017

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2021

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 4. 2019

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-R/13:1

  • Datum dodání záznamu

    22. 2. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 872 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 872 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

1 872 tis. Kč

Statní podpora

1 872 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AM - Pedagogika a školství

Doba řešení

01. 01. 2017 - 31. 12. 2021