Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perinatální rizikové faktory, mateřské kompetence a psychický vývoj dítěte – prospektivní studie od prenatálního období do předškolního věku

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 21 (SGA0201700001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    17-10464S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Perinatal risk factors, maternal competences and child development - A prospective study from prenatal period to pre-school age

  • Anotace anglicky

    The perinatal period is of crucial importance for the subsequent child development, but we do not know much about the risk factors emerging in this early stage. The research has mostly focused on the development of children with low birth weight, preterm children or children of mothers suffering from postpartum depression. We propose to explore the understudied perinatal factors, both biological (obstetric complications) and psychosocial (maternal distress), that could affect cognitive, social-emotional and behavioral aspects of child development. In addition, we will concentrate on the relationship between perinatal risks and maternal competences in order to determine whether these competences moderate or mediate the effect of perinatal factors on the child. We will explore the developmental dynamics in the first five years of child’s life using longitudinal prospective study design as a follow-up to our previous study of mothers who gave birth between 2013-2014. Child development will be assessed using questionnaires for mothers and direct psychological assessment.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AN - Psychologie

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2017

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2021

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 4. 2019

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-R/13:1

  • Datum dodání záznamu

    22. 2. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 005 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 005 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč