Intervence založená na sociálních normách v prevenci sedavého chovánía podporu pohybovéaktivity u českých adolescentů
Cíle projektu
Sedavý způsob života (nebo sezení), je ve vyspělém světě všudypřítomný a mladí lidé dnes tráví většinu svého volného času sedavými aktivitami jako prohlížením obrazovek, sedavé způsoby společenského života a neaktivních forem dopravy. V oblasti veřejného zdraví roste znepokojení nad efekty, které má sedavý způsob života na zdraví dětí a dospívajících. Na důkazech založené univerzální intervenční programy zaměřené na mladé lidi zaměřené na obzvláště rizikové faktory, jako je nedostatek fyzické aktivity jsou akutně zapotřebí . E-health zásahy využívající přístup sociálních norem byly identifikovány jako užitečný nástroj prevence v některých zemích, ale nikdy nebyly testovány ve vztahu k zabránění fyzické aktivity a nadměrné posezení v Evropě.
Klíčová slova
sedentary behaviourphysical activityadolescenceinterventionsocial norms
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 21 (SGA0201700001)
Hlavní účastníci
Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
17-24378S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Social Norms Intervention in the prevention of excessive sitting and physical activity promotion among Czech adolescents
Anotace anglicky
Sedentary behaviour (or sitting) is ubiquitous in the developed world with young people now spending the majority of their leisure time in sedentary pursuits such as screen-viewing, sedentary socialising and inactive forms of transport. There is a growing public health concern over the effects that sedentary lifestyles are having on the health of children and adolescents. Evidence-based universal intervention programmes targeting young people are badly needed focusing on especially the prevention risk factors such as physical inactivity. E-health interventions using a social norms approach have been identified as a useful prevention instrument in some countries but have never been tested in relation to prevent physical inactivity and excessive sitting in Europe.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2017
Ukončení řešení
31. 12. 2021
Poslední stav řešení
—
Poslední uvolnění podpory
10. 4. 2019
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-GA0-GA-R/11:1
Datum dodání záznamu
22. 2. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
2 927 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 915 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
12 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
2 927 tis. Kč
Statní podpora
2 915 tis. Kč
99%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 01. 2017 - 31. 12. 2021