Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv akcentu mluvčího na osvojování si hlásek mateřského jazyka

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 22 (SGA0201800001)

  • Hlavní účastníci

    Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    18-01799S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The effect of talker accent on speech sound learning in infants

  • Anotace anglicky

    The aim of the proposed project is to find out whether perceptual speech sound learning is modulated by talker accent to which the learner is exposed. Three laboratory experiments will be carried out. The first two experiments will identify the developmental trajectory of speech learning and accent perception in infants acquiring Czech. The third experiment will then reveal whether infants' speech sound learning is affected by the exposure accent and whether this effect depends on the infants' age. Specifically, the project will focus on rhythmic and intonational markers of accent, and their effect on the distributional (statistical) learning of vowel categories. The experiments will employ established infant testing methods, using infants' looking behavior to assess their perceptual discrimination. Beside addressing the central research question, the project will contribute a novel, ecologically valid, distributional training paradigm, and will also provide findings on speech sound acquisition in Czech, which, to-date, has been largely understudied.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50103 - Cognitive sciences

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AN - Psychologie

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2018

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2022

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    27. 5. 2020

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    22. 2. 2022

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 979 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 918 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    61 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč