Kariérová adaptabilita absolventů odborných vyšších sekundárních škol v období přechodu ze školy do práce
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 22 (SGA0201800001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Filozofická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
18-07537S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Career adaptability of vocational upper-secondary school graduates during the school-to-work transition
Anotace anglicky
One important task many vocational upper-secondary school graduates have to cope with is the school-to-work transition. Rather than a one-off event, the transition from school to the labour market is currently a long-term process with unclear boundaries which involves a number of potentially difficult aspects. To assess individuals’ readiness to cope with the school-to-work transition, researchers have designed a multidimensional construct of career adaptability. Therefore, the grant research proposal focuses on a longitudinal study of career adaptability in vocational upper-secondary school graduates during this transition period. The research will explore, among other things, how graduates’ career adaptability changes during the school-to-work transition; what demographic, relational, school-related, and personality variables affect the level of career adaptability; and whether the level of career adaptability has a protective effect on the transition. The main findings will be published in seven peer-reviewed journals and in one collective monograph.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AM - Pedagogika a školství<br>AN - Psychologie
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2018
Ukončení řešení
31. 12. 2022
Poslední stav řešení
—
Poslední uvolnění podpory
25. 3. 2020
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP22-GA0-GA-R
Datum dodání záznamu
22. 2. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
5 102 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 625 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
477 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč