Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování intenzivního chodu směsi dnových a nesených splavenin

Cíle projektu

Dvoufázová proudění v geomorfologických a průmyslových procesech transportují částice, které jsou často neseny kombinací vzájemných kolizí a turbulentního vznosu. Převažující mechanismus podpory částic závisí primárně na velikosti částic a jejich poloze ve vrstevnaté vnitřní struktuře proudění. Navrhovaný projekt se zabývá prouděním, v němž je část částic transportována v režimu dnových splavenin a zbytek v režimu nesených splavenin. Zaměřuje se na ustálené rovnoměrné proudění s volnou hladinou a transportem stejnozrnných a bimodálních splavenin. Opírá se o výsledky našeho předchozího výzkumu chodu kolizních dnových splavenin a pomocí teorie a experimentu řeší popis vnitřní struktury proudění a její vliv na průtok sedimentu, odpor a kapacitu koryta. Pro teoretický popis budou použity přístupy založené na reologii zrnitých směsí, včetně kinetické teorie. Stěžejním výsledkem bude matematický model a jeho numerický řešitel pro predikci vnitřní struktury a integrálních veličin proudění. Model bude kalibrován a validován výsledky experimentů v laboratorním sklopném žlabu.

Klíčová slova

channel morphologysedimenttransportgrain collisionkinetic theoryturbulent suspensionlaboratory flumeexperiment

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 23 (SGA0201900001)

  • Hlavní účastníci

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta stavební

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    19-18411S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Modelling of intense collisional sediment transport with turbulent suspension

  • Anotace anglicky

    Solid-liquid flows in geomorphological and industrial processes transport grains which are often supported by a combination of mutual collisions and turbulent suspension. A dominating support mechanism depends primarily on grain size and on local position in a layered structure of the solid-liquid flow. The proposed project deals with flows in which some grains are suspended by turbulent eddies of carrying liquid and the rest is transported as collisional bed load. We focus on steady-state uniform open-channel flow with monodisperse or bimodal sediment. Results of our previous research on purely collisional flows will be exploited to theoretically and experimentally describe the flow internal structure and its impact on the sediment discharge and open-channel friction/capacity. Granular rheology based approaches, including the kinetic theory, will be employed to formulate a mathematical model and its numerical solver. Model predictions of the flow internal structure and flow integral quantities will be calibrated and validated by experiments in a laboratory tilting flume.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20101 - Civil engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    JN - Stavebnictví

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2019

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2022

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    26. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    6 258 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    6 258 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

6 258 tis. Kč

Statní podpora

6 258 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

OECD FORD

Civil engineering

Doba řešení

01. 01. 2019 - 30. 06. 2022