Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Politická polarizace v České republice: Případ vícestranického systému

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 23 (SGA0201900001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    19-24724S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Political polarization in the Czech Republic: The case of multi-party system

  • Anotace anglicky

    This project examines polarization of public opinion in the Czech Republic. The main task is to apply new measures capturing polarization in a multiparty system to bridge a major gap in current research of mass polarization, which is anchored in the bipolar and bipartisan system of US politics. The project applies newly developed measures of polarization and approaches polarization as a multidimensional complex process. Apart from identification of polarized social groups and polarizing issues, the project seeks to address a major cause of opinion polarization – consumption of information on social media. Social media and related phenomena (selective exposure, echo chambers, negativity, and incivility) contribute to divisions among citizens. The project focuses on how Czech citizens process information on social media through analyses of politicians’ social media and how their communication includes polarizing strategies. The project offers a comprehensive study of polarization of public opinion in the Czech Republic.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2019

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2022

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    12. 4. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    26. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 407 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 356 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    51 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč