Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internet4Kids – Budování znalostí o internetu: perspektiva teorií konceptuální změny

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202200004

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Matematicko-fyzikální fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    22-20771S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Internet4Kids – Learning about the internet: a conceptual change perspective

  • Anotace anglicky

    Děti jsou častými uživateli internetu. Málo se však ví, jak si utváření své porozumění internetu a jeho fungování. V projektu zjistíme, jaké prekoncepce mají děti v různém věku o struktuře internetu a jeho fungování, co se o tomto tématu zvládnou naučit a co je pro ně obtížné. Provedeme průřezovou, mikrogenetickou studii (smíšený výzkum), ve které A) zmapujeme zmíněné prekoncepce u tří věkových skupin (žáci 4./5., 6./7. a 8./9. třídy) a učitelů neinformatiků (N~200), B) vysvětlíme polovině probandů z každé dětské skupiny toto téma a srovnáme jejich získané znalosti s prekoncepcemi starších dětí, C) zaznamenáme přirozený posun znalostí u dětí, které naší výukou neprošly (kontrolní skupina). Použijeme tematickou, frekvenční a mikrogenetickou výukovou analýzu, abychom detailně popsali mentální reprezentace dětí o tomto tématu a proces, jak si děti znalosti budují, a systematizovali oboje v rámci konkrétní teorie konceptuální změny, kterou pro náš účel rozšíříme. Projekt obohatí poznání v oblasti teorií konceptuální změny a přinese informace potřebné pro aktualizaci kurikul informatiky.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50103 - Cognitive sciences

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AN - Psychologie

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2022

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2024

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    20. 4. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    19. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 099 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    5 099 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč