Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Re-konceptualizace role českých médií veřejné služby: očekávání, výzvy a příležitosti

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202200004

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    22-30563S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Rethinking the Role of Czech Public Service Media: Expectations, Challenges, and Opportunities

  • Anotace anglicky

    Public service media (PSM) face serious challenges that undermine its legitimacy, including digitization, fragmentation, populism, politicization, polarization, economic pressure, disinformation, and declining public confidence. As a result, social consensus regarding its role is falling apart. This project builds on the international discussion about the changing position of PSM and it examines, in the context of these changes, how Czech society evaluates the current functioning of PSM, how it perceives the public value it brings, and what it expects for the future. Using a mixed research design (e.g., interviews, questionnaires, content analyses), the perspectives of three stakeholders are analyzed: the public (i.e., PSM client and funder); political actors, including PSM council members (i.e., those who set the institutional framework for PSM and oversee its functioning); and PSM journalists and managers (i.e., the PSM content creators). The project will provide an empirically based analysis for possible common ground upon which a future consensus for Czech PSM can stand.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2022

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2024

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 3. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    19. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 629 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 629 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč