Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum vnímané pracovní schopnosti u učitelů 2. stupně základních škol

Cíle projektu

Projekt reaguje na stárnutí učitelské populace a postupný úbytek učitelů ve školách. Konkrétně je zaměřen na zkoumání pracovní schopnosti u učitelů druhého stupně základních škol a teoreticky je ukotven v modelu pracovních požadavků a zdrojů (job demands-resources model; JD-R). V rámci řešení projektu bude (i) navrhnut a ověřen nový výzkumný nástroj pro měření vímané pracovní schopnosti u specifické profesní skupiny učitelů; (ii) prozkoumány vztahy mezi pracovní schopností a dalšími proměnnými (např. demografickými, pracovními, vztahovými, psychologickými) s cílem identifikovat možné příčiny a důsledky pracovní schopnosti; (iii) hledána odpověď otázku na to, zdali existuje na základních školách organizační klima ovlivňující úroveň pracovní schopnosti učitelského sboru. Výzkum bude realizován jako longitudinální se smíšeným výzkumným designem. Hlavními nástroji sběru dat budou dotazníky (kvantitativní část) a polostrukturované rozhovory s řediteli škol (kvalitativní část). Výsledky budou publikovány ve čtyřech recenzovaných časopisech.

Klíčová slova

work abilityjob demandsjob resourcesagingteaching profession

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202300001

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    23-05312S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Research on perceived work ability among lower secondary school teachers

  • Anotace anglicky

    The project responds to teacher aging and teacher attrition. Specifically, it focuses on examining the work ability of lower secondary school teachers and is grounded in the job demands-resources (JD-R) model. In the project, (i) a research instrument for measuring the perceived work ability of a specific professional group of teachers will be developed and verified; (ii) the associations between work ability and other variables (e.g., demographic, work-related, relational, psychological) will be examined in order to identify the antecedents and outcomes of work ability; and (iii) the question of whether there is an organizational climate in upper secondary schools that affects the level of work ability of the teaching staff will be answered. The research will employ a longitudinal and mixed-method research design. The main instruments for data collection will be questionnaires (quantitative part) and semi-structured interviews with headteachers (qualitative part). The results will be published in four peer-reviewed journals.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

    30305 - Occupational health

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AM - Pedagogika a školství
    AN - Psychologie
    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2023

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2025

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    29. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    21. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 768 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 768 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Uznané náklady

3 768 tis. Kč

Statní podpora

3 768 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

OECD FORD

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Doba řešení

01. 01. 2023 - 31. 12. 2025