Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementace managementu a marketingu do oblasti regionálního rozvoje

Cíle projektu

Regionální management a model učícího se regionu jsou v poslední době velmi diskutovaná témata. Přenesení manažerského a marketingového myšlení a jednání z podnikové praxe na region úzce souvisí s limity správy věcí veřejných. V souvislosti s problémem řízení v moderních společnostech je na regionální management pohlíženo jako na filozofii a nástroj, který projevuje vůli k jednání a akceschopnosti, zefektivnit regionální politiku a podpořit tak rozvojový proces nejenom v problémových regionech. Při realizaci regionálního managementu hraje velmi významnou roli také regionální marketing, který umožňuje vymezit pozici regionu jako tržního produktu. Výzkumný úkol se pokouší systematizovat dosavadní zkušenosti se zaváděním managementu a marketingu v zemíchEU a ty využít při tvorbě a implementaci modelů regionálního managementu ve dvou pilotních regionech (Karlovarský a Ostravský kraj).

Klíčová slova

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta ekonomická

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Implementation of management and marketing into regional development

  • Anotace anglicky

    Regional management and a model of learning region have become rather popular topics lately. Transferring the managerial and marketing way of thinking and negotiating from business experience to regional level is closely related to public administrationlimitations. In association with the problems of the modem companies management the regional management is often regarded as a philosophy and a tool which manifests its will to act and to make regional politics more efficient and thus to support the process of development not only in controversial regions. In the process of the implementation of the regional management an important role is also played by the regional marketing which enables to specify the position of a region as a market product. The research study attempts to systematize the existing experience in introducing the management and marketing strategies in the EU countries and to use it when creating and implementing models of the regional management in two pilot regions

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • CEP - vedlejší obor

    AH - Ekonomie

  • CEP - další vedlejší obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50201 - Economic Theory
    50202 - Applied Economics, Econometrics
    50203 - Industrial relations
    50204 - Business and management
    50205 - Accounting
    50206 - Finance
    50602 - Public administration
    50603 - Organisation theory
    50702 - Urban studies (planning and development)
    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V rámci řešení grantu byly shrnuty nejnovější jak teoretické, tak i praktické poznatky z oblasti regionálního managementu a marketingu, které jsou shrnuty v několika publikacích. Byly zpracovány případové studie fungování regionálního managementu v České

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2002

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2004

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7

  • Datum dodání záznamu

    2. 6. 2008

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 366 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 366 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Uznané náklady

1 366 tis. Kč

Statní podpora

1 366 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AE - Řízení, správa a administrativa

Doba řešení

01. 01. 2002 - 01. 01. 2004