Výzkum možností efektivní aplikace jednoduchých exaktních metod v logistickém managementu a marketing managementu českých podniků
Cíle projektu
Exaktní metody se do jisté míry dostaly do povědomí i praxe řady našich podniků, které však často neumí tyto nástroje managementu účinně využívat. Často to vyplývá ze způsobu prezentace těchto metod v různých kurzech, ale i z literatury, která je v Českérepublice k dispozici. Řídícím pracovníkům v podnicích dosud není u nás k dispozici účinná pomůcka s přehledem exaktních přístupů a racionálních postupů použitelných v managementu a marketingu firem, postihující specifické transformační podmínkyekonomikys omezeným domácím trhem. V rámci navrhovaného projektu se počítá se zmapováním a sondou stavu využívání modelů, metod a racionálních postupů ve firmách v ČR a srovnání tohoto stavu s vyspělými zahraničními ekonomikami v rámci dostupných údajůs možnostívyužití existujících kontaktů pracoviště navrhovatele (Rakousko, Německo, Velká Británie, USA). Dále se předpokládá návrh, resp. uzpůsobení vybraných metod pro praktické použití, včetně návrhu, vývoje a implementace znalostního systému, který
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)
Hlavní účastníci
Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta ekonomická
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Research of the effective application of simply exact methods in the logistics management and marketing management of Czech enterprises
Anotace anglicky
The exact methods are more or less known to the managers in the Czech Republic. Nevertheless they usually do not know how to use these tools of management to their profit. This situation very often results from the ways of the presentation of thesemethods in the courses, and from the literature resources available in the Czech Republic. There is still missing the appropriate tool containing the survey of exact approaches and effective methods in marketing and management on the Czech book marketthat includes the specific conditions of the economic transformation on the limited domestic market. The proposed project intend to ascertain the actual situation in this field in the Czech Republic, to find and describe the situation in using models,methods andeffective approaches in Czech firms, and to compare this situation with the developed foreign economics on the basis of accessible data using the existing contacts of the proposer's institution (Austria, Germany, Great Britain, USA). Further,
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)10103 - Statistics and probability
50201 - Economic Theory
50202 - Applied Economics, Econometrics
50203 - Industrial relations
50204 - Business and management
50205 - Accounting
50206 - Finance
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hlavním cílem projektu bylo provedení šetření o stávajícím stavu, zkušenostech a limitujících faktorech ve využívání kvantitativních metod v praxi českých podniků a na jeho základě následná identifikace možností pro efektivní aplikace těchto metod v mana
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2003
Ukončení řešení
1. 1. 2005
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP06-GA0-GA-U/07:6
Datum dodání záznamu
15. 1. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
609 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
609 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
609 tis. Kč
Statní podpora
609 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AH - Ekonomie
Doba řešení
01. 01. 2003 - 01. 01. 2005