Modelování parametrů CSR jako faktor konkurenceschopnosti firem
Cíle projektu
Společenská odpovědnost (CSR) je moderním konceptem podnikání, které zohledňuje nejenom ekonomické zájmy firmy, ale také sociální a ekologické otázky. Vyžaduje orientaci na dlouhodobé cíle a ochotu pracovat pro celkové zlepšení stavu společnosti. Významnost této koncepce potvrzují i průzkumy, které dokazují vyšší ekonomickou výkonnost a konkurenceschopnost u firem, které aktivně pracují na společenské odpovědnosti. Tým, který předkládá projekt je mimořádný z hlediska svého složení (ekonomové, psycholog,matematik, ekolog ), a je proto schopen řešit multidisciplinární tématiku, jakou nepochybně CSR je. Synergie týmu umožňuje přistupovat k otázkám CSR originálním a kvalitativně zásadně novým způsobem. Využít umělou inteligenci pro vytvoření funkčního modelu CSR. Takový model bude pro firmy snadněji přijatelný a uchopitelný a nabídne jim prostředek ke zjištění vlastní míry CSR. Ve svém projektu se chceme zaměřit na velké výrobní a obchodní české firmy, které dosud mají minimální nebo žádnou
Klíčová slova
Corporate Social ResponsibilityFuzzy LogicCompetitivenessbig Companies
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 10 (SGA02007GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
402/07/1300
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Modelling Parametrs of CSR as a Factor of Competitiveness of Companies
Anotace anglicky
Social responsibility is a modern business concept taking into consideration the business interests of a company as well social and environmental issues. It requires adherence to term objectives and willingness to work on the overall improvement of the state of society. The team that submits this project is extraordinary in its members being of diverse professions and therefore able to tackle subjects extending across several disciplines of which corporate social responsibility no doubt is one. The synergy produced will help the team gain original and substantially new insights into the problems of corporate social responsibility. Methods of artificial intelligence are used to create a function model of corporate social responsibility. Such a modelwillbe more understandable and acceptable for companies providing them with a tool for determining their own level of corporate social responsibility. In our project, we want to concentrate on large Czech manufacturing and trading companies that have no
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50201 - Economic Theory
50202 - Applied Economics, Econometrics
50203 - Industrial relations
50204 - Business and management
50205 - Accounting
50206 - Finance
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
S - Nesplněno zadání, bylo přistoupeno k sankčním ustanovením smlouvy
Zhodnocení výsledků projektu
Tato závěrečná zpráva je souhrnem za rokem a čtvrt trvajícím období z původně plánovaného tříletého projektu. Dosavadní výsledky:Interdisciplinární tým vytvořil nástroje sběru empirických dat: Dotazník, kterým byly testovány firmy CZECH TOP 100 - průběžn
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2007
Ukončení řešení
31. 12. 2009
Poslední stav řešení
S - Zastavený (předčasně ukončený) víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
29. 1. 2007
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Datum dodání záznamu
16. 12. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
502 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
502 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
502 tis. Kč
Statní podpora
502 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AH - Ekonomie
Doba řešení
01. 01. 2007 - 31. 12. 2009