Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 11 (SGA02008GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
402/08/1438
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Competitive advantage and competition within railway transport - chances and limits of economic policy
Anotace anglicky
The aim of the project is to analyze competition on the railway market. There are two kinds of competition in this industry; intermodal competition among different transport modes and intramodal competition among different railway operators. Both kinds of competition are strongly affected by economic policy. The project is searching answers to following questions: Is it reasonable policy to promote competition among railway operators when there is already strong competition among road and rail transport? What is result of unregulated development of railway markets; competition or monopoly? What kind of reforms is more successful in practice, reforms aimed at vertical unbundling or ones aimed at demonopolization and privatization? The general economic theory will be applied to real railway markets with preference to EU countries.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu v prvním roce navázalo na výsledky předchozího grantového projektu, kdy byly analyzovány dlouhodobé ekonomické a institucionální parametry vývoje železniční dopravy ve středoevropském prostoru. Výsledkem tohoto zkoumání byla aplikace teo?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2008
Ukončení řešení
31. 12. 2010
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
16. 4. 2010
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP11-GA0-GA-U/03:3
Datum dodání záznamu
9. 2. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
954 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
954 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč