Marketingový význam body image
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 12 (SGA02009GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
402/09/0311
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Marketing importance of body image
Anotace anglicky
Body image (BI) plays an important role in consumer behavior and it intensively influences marketing ideas. The planned project is oriented to cultural background of the main parts of BI and to comprehension difference among consumers connected with it.The project deals with several interconnected areas. These are general marketing model of cultural relations of BI; the factors of BI influence on consumer behavior; the main differences in perception of BI and its impact on consumers and their usabilityin the market segmentation processes; reflections of BI differences in marketing orientation, approaches to demonstration of BI in advertising; perception of BI in advertising among consumers and its effects on buying decision process; consequences of conflicts in BI perception in consumer behavior and their reflections in marketing of both profit and non profit areas. Several research lines will explore these areas. They involve data mining of MML-TGI data; content analyses of medial marketing communication; quantitative and qualitative research of BI perception among consumers.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2009
Ukončení řešení
31. 12. 2011
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
16. 4. 2011
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP12-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
2. 5. 2016
Finance
Celkové uznané náklady
753 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
753 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč