Spotřebitelské reakce na komplikované cenové nabídky
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 12 (SGA02009GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
402/09/2048
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Consumer Reactions to Complex price Schemes
Anotace anglicky
Economic theory presumes that individuals respond to marginal prices when deciding on the amount of goods and services they buy, their labor supply, portfolio allocation, saving and borrowing decisions, and many other behavioral margins. It is questionable, however, whether individuals understand true marginal prices if they face a complicated pricing scheme. In principle, by spending enough time, money, or cognitive resources, it is possible to perfectly understand any of these pricing schemes. However, such understanding has an opportunity cost in terms of time, cognitive abilities and energy, and sometimes even money. Optimizing individuals may hence choose to understand such schemes less than perfectly, with far-reaching implications for their optimal design. This project aims to use experimental methods to examine how the quality of consumer purchase decisions varies with: (1) complexity of the pricing scheme is; (2) format of the pricing scheme; (3) opportunity cost
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Zhodnocení výsledků projektu
Tento experimentální projekt je zaměřen na analýzu chování spotřebitelů a jejich nákupních rozhodnutí v prostředích s netransparentními cenami. Původní návrh obsahoval dizajn, ve kterém se spotřebitelé potýkají s řadou nákupní rozhodnutí na základě dvou?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2009
Ukončení řešení
31. 12. 2010
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
16. 4. 2010
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP11-GA0-GA-U/03:3
Datum dodání záznamu
9. 2. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
446 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
446 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč