Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spotřebitelské reakce na komplikované cenové nabídky

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 12 (SGA02009GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    402/09/2048

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Consumer Reactions to Complex price Schemes

  • Anotace anglicky

    Economic theory presumes that individuals respond to marginal prices when deciding on the amount of goods and services they buy, their labor supply, portfolio allocation, saving and borrowing decisions, and many other behavioral margins. It is questionable, however, whether individuals understand true marginal prices if they face a complicated pricing scheme. In principle, by spending enough time, money, or cognitive resources, it is possible to perfectly understand any of these pricing schemes. However, such understanding has an opportunity cost in terms of time, cognitive abilities and energy, and sometimes even money. Optimizing individuals may hence choose to understand such schemes less than perfectly, with far-reaching implications for their optimal design. This project aims to use experimental methods to examine how the quality of consumer purchase decisions varies with:  (1) complexity of the pricing scheme is; (2) format of the pricing scheme; (3) opportunity cost

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AH - Ekonomie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Tento experimentální projekt je zaměřen na analýzu chování spotřebitelů a jejich nákupních rozhodnutí v prostředích s netransparentními cenami. Původní návrh obsahoval dizajn, ve kterém se spotřebitelé potýkají s řadou nákupní rozhodnutí na základě dvou?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2009

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2010

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    16. 4. 2010

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP11-GA0-GA-U/03:3

  • Datum dodání záznamu

    9. 2. 2015

Finance

  • Celkové uznané náklady

    446 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    446 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč