Manipulace a persvaze v žurnalistickém a reklamním diskursu
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 6 (SGA02004GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Manipulation and Persuasion in the Journalistic and Commercial Discourses
Anotace anglicky
The objective of the proposed project Manipulation and Persuasion in the Journalistic and Commercial Discourses is to provide multilateral analysis of specific means - verbal and non-verbal - in those types of Czech discourses that either developed especially during the last decade (i.e. commercial discourse) or have undergone quite substantial changes because of extra-lingual factors (journalistic and within it political discourses). By the end of the project, researchers intend to publish the monograph that would deepen the knowledge of the contemporary evolutionary processes within the above mentioned discourses, the knowledge of character and course of persuasive and manipulative communication, and provide description and classification of these means. The researchers will apply social and sociolinguistic approach, in their work. The resulting monograph will also have practical aims - it will serve not only students and experts in the social sciences but also the interested public and
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AI - Jazykověda
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Grantový tým ve složení J. Bartošek, S. Čmejrková, A. Jaklová, P. Pácl a H. Srpová zkoumal po 3 roky diskursy žurnalistický a reklamní v českých médiích masové komunikace. Zaměřil se především na verbální a neverbální prostředky manipulace a persvaze, tj
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2004
Ukončení řešení
1. 1. 2006
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP07-GA0-GA-U/03:2
Datum dodání záznamu
16. 10. 2007
Finance
Celkové uznané náklady
1 794 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 794 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč