Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Manipulace a persvaze v žurnalistickém a reklamním diskursu

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 6 (SGA02004GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Manipulation and Persuasion in the Journalistic and Commercial Discourses

  • Anotace anglicky

    The objective of the proposed project Manipulation and Persuasion in the Journalistic and Commercial Discourses is to provide multilateral analysis of specific means - verbal and non-verbal - in those types of Czech discourses that either developed especially during the last decade (i.e. commercial discourse) or have undergone quite substantial changes because of extra-lingual factors (journalistic and within it political discourses). By the end of the project, researchers intend to publish the monograph that would deepen the knowledge of the contemporary evolutionary processes within the above mentioned discourses, the knowledge of character and course of persuasive and manipulative communication, and provide description and classification of these means. The researchers will apply social and sociolinguistic approach, in their work. The resulting monograph will also have practical aims - it will serve not only students and experts in the social sciences but also the interested public and

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Grantový tým ve složení J. Bartošek, S. Čmejrková, A. Jaklová, P. Pácl a H. Srpová zkoumal po 3 roky diskursy žurnalistický a reklamní v českých médiích masové komunikace. Zaměřil se především na verbální a neverbální prostředky manipulace a persvaze, tj

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2004

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2006

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP07-GA0-GA-U/03:2

  • Datum dodání záznamu

    16. 10. 2007

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 794 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 794 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč