Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Psychological and social school climate - theory, assessment, possible interventions
Anotace anglicky
The project intends to map the current knowledge about the psychological and social climate at primary and secondary schools and to create a review of the determining factors. This includes the identification of the strategies that pupils, parents,teachers and school management use perceive and judge school climate supplemented with the views of other professionals (school board, supervisors, school psychologists and counsellors, etc.). The empirical goal is to propose applicable indicators ofschool climate (combining the qualitative and quantitative approaches) for the assessment of the actual and preferred school climate. Climate at selected schools of various types will be compared and the differenced interpreted. We aim to find what isneeded for the climate assessment to become a part of the standard course of school evaluation and school documentation. This all should lead to the development and testing of procedures or ways to influence school climate at the level of school
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AN - Psychologie
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výzkum klimatu probíhal ve třech rovinách. První byla koncepčně přehledová. Zmapovali jsme rozdílné přístupy k relativně fekventovanému a velmi vágně definovanému pojmu sociální klima školy. Všímali jsem si přístupů ve vybraných evropských zemích, v USA,
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2003
Ukončení řešení
1. 1. 2005
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP06-GA0-GA-U/07:6
Datum dodání záznamu
15. 1. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
847 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
847 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč