Analýza stresových a resilientních činitelů v rodinách dětí se specifickými poruchami učení (SPU)
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 6 (SGA02004GA-ST)
Hlavní účastníci
Národní ústav duševního zdraví
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Analysis of stressful and resilient factors in families with children with specific learning disabilities (SLD)
Anotace anglicky
The aim of the project is to identify the factors disturbing inner relationships in the families of children with specific learning disabilities (specifically dyslexia) and to contribute towards preventing secondary neuroticism of the children at risk.The assumption is that in this case the threat arises from lack of understanding of the problems of SLD by those bringing the child up. On the background of awareness of SLD in individual groups of the population the project seeks, on the one hand,factorscausing stress and increased psychological problems in the families of these children and, on the other, resilient factors (protective and defensive) within the family system. The research should lead to practical suggestions on protecting themental health of children with "slight deviations of mental development" and their family (and non-family) care providers.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AN - Psychologie
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem výzkumu bylo postihnout stresové i resilientní činitele, které ovlivňují zvládání dyslexie. Získané výsledky lze využít ve školské, poradenské i klinické praxi. Především je třeba zlepšit informovanost na různé úrovni, zejména laické veřejnosti, a
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2004
Ukončení řešení
1. 1. 2005
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP06-GA0-GA-U/07:6
Datum dodání záznamu
15. 1. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
841 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
841 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč