Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza stresových a resilientních činitelů v rodinách dětí se specifickými poruchami učení (SPU)

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 6 (SGA02004GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Národní ústav duševního zdraví

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Analysis of stressful and resilient factors in families with children with specific learning disabilities (SLD)

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to identify the factors disturbing inner relationships in the families of children with specific learning disabilities (specifically dyslexia) and to contribute towards preventing secondary neuroticism of the children at risk.The assumption is that in this case the threat arises from lack of understanding of the problems of SLD by those bringing the child up. On the background of awareness of SLD in individual groups of the population the project seeks, on the one hand,factorscausing stress and increased psychological problems in the families of these children and, on the other, resilient factors (protective and defensive) within the family system. The research should lead to practical suggestions on protecting themental health of children with "slight deviations of mental development" and their family (and non-family) care providers.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    AN - Psychologie

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cílem výzkumu bylo postihnout stresové i resilientní činitele, které ovlivňují zvládání dyslexie.  Získané výsledky lze využít ve školské, poradenské i klinické praxi. Především je třeba zlepšit informovanost na různé úrovni, zejména laické veřejnosti, a

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2004

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2005

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP06-GA0-GA-U/07:6

  • Datum dodání záznamu

    15. 1. 2009

Finance

  • Celkové uznané náklady

    841 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    841 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč