Strukturální analýza efektu rodinného kontextu na variabilitu životní spokojenosti a problémového chování adolescentů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/05/2607
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Structural aquation modeling of the effect of the family context on variability of well-being and problem behaviour
Anotace anglicky
The proposed study will use the data from the WHO cross-national survey of the health behavior of adolescents across 35 national units (The Health Behavior in School-Aged Children: A WHO Cross-National Study). The main goal of the research project is toapply the methods of structural equation modeling to study the influence of family context and other psychosocial and socioeconomic variables on the well-being and the occurrence of problem behavior (violence, substance use) in adolescents. The major goal of the project is divided into three specific objectives (a) description of the data structure, identification of potential associations between the valiables of the Czech sample, and comparisons of the findings with the data from abroad, (b) verification of the directional effect of the family context of the respondents on the variability of the interaction between well-being and substance use and well-being and aggression mediated by the adaptation to the sociál environment, (c) testing of
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Modelu životní spokojenosti předpokládající vliv emocionální opory/blízkosti a rodinné koheze na vztah mezi životní spokojeností, somatickými/psychickými potížemi a adaptací na školní prostředí "vysvětluje" celkem 31 % (chlapci) a 35 % (dívky) variabilit
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2005
Ukončení řešení
31. 12. 2007
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
2. 5. 2007
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Datum dodání záznamu
16. 12. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
1 935 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 935 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč