Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strukturální analýza efektu rodinného kontextu na variabilitu životní spokojenosti a problémového chování adolescentů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/05/2607

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Structural aquation modeling of the effect of the family context on variability of well-being and problem behaviour

  • Anotace anglicky

    The proposed study will use the data from the WHO cross-national survey of the health behavior of adolescents across 35 national units (The Health Behavior in School-Aged Children: A WHO Cross-National Study). The main goal of the research project is toapply the methods of structural equation modeling to study the influence of family context and other psychosocial and socioeconomic variables on the well-being and the occurrence of problem behavior (violence, substance use) in adolescents. The major goal of the project is divided into three specific objectives (a) description of the data structure, identification of potential associations between the valiables of the Czech sample, and comparisons of the findings with the data from abroad, (b) verification of the directional effect of the family context of the respondents on the variability of the interaction between well-being and substance use and well-being and aggression mediated by the adaptation to the sociál environment, (c) testing of

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Modelu životní spokojenosti předpokládající vliv emocionální opory/blízkosti a rodinné koheze na vztah mezi životní spokojeností, somatickými/psychickými potížemi a adaptací na školní prostředí "vysvětluje" celkem 31 % (chlapci) a 35 % (dívky) variabilit

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2005

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2007

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    2. 5. 2007

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP08-GA0-GA-U/04:3

  • Datum dodání záznamu

    16. 12. 2008

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 935 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 935 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč