Hry školních dětí
Cíle projektu
Vypracujeme monografii Hry školních dětí: psychologický pohled, ale na etnografické bázi sbírky her. Ta vznikla na základě námi vedených seminárních prací v letech 1995-2001; studenti každý rok vstupovali do 1. až 9. ročníku základní školy a sbírali hrysociální (vs. individuální) a tradiční a tradované (vs. umělé), tj. herní folklór (celkem 78 tříd, průměr 21 her). Hry byly popsány ve strukturálních elementech: jméno; hráči a další účastníci; hřiště a čas; pomůcky; průběh logický a empirický; pravidlaa sporná místa; strategie; varianty; podobné hry; idea, vtip, appeal hry. Kniha bude mít 2 hlavní části. V první katalog všech her, uspořádaný podle oxfordského klíče manželů Opieových (chasing, catching, seeking, hunting, racing, dueling, exerting, daring, guessing, acting, pretending); hry budou popsány dle strukturálních elementů a označkovány dle Cailloisových kategorií agón, alea, mimikry, ilinx. Ve druhé analýza korelací uvnitř sbírky a poté teoretická diskuse klasických otázek: klasifikace,
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/06/1311
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
School-children Games
Anotace anglicky
We will write a monograph School-children games: a psychologist's point of view; but on ethnographic basis; classifying, describing and analyzing a collection of games. Our collection contains 78 student seminary samplings, gathered in 1995-2001 in classes (21 games in average) of 1st - 9th grade (pupils' age 6-15 years). Social (nonindividual) and traditional (nonartificial) games were described in structural elements: name; players - participants; physical - temporal setting; equipment; logical vs. empirical course; rules and points of controversy; variants; similar games; game's idea, wit or appeal. The book will contain a catalogue of games; structure following the classification of I. and P. Opie: chasing, catching, seeking, hunting, racing,dueling, exerting, daring, guessing, acting, pretending; indexed by agón, alea, mimicry and ilinx - R. Caillois. The analytical part will contain correlation of structural elements and a discussion of classic problems: classification, definition,
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50101 - Psychology (including human - machine relations)
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Každý den se děti na celém světě věnují také dětským hrám (games vs. play), těm folklórním, hraným spontánně v dětském kolektivu, mezi dětmi tradovaným a hrami nazývaným. Pokud není popis, sbírání a studium dětských her v akademické obci podceňované, je
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2006
Ukončení řešení
31. 12. 2008
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
25. 4. 2008
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP09-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
22. 10. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
613 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
613 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
613 tis. Kč
Statní podpora
613 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AN - Psychologie
Doba řešení
01. 01. 2006 - 31. 12. 2008