Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hry školních dětí

Cíle projektu

Vypracujeme monografii Hry školních dětí: psychologický pohled, ale na etnografické bázi sbírky her. Ta vznikla na základě námi vedených seminárních prací v letech 1995-2001; studenti každý rok vstupovali do 1. až 9. ročníku základní školy a sbírali hrysociální (vs. individuální) a tradiční a tradované (vs. umělé), tj. herní folklór (celkem 78 tříd, průměr 21 her). Hry byly popsány ve strukturálních elementech: jméno; hráči a další účastníci; hřiště a čas; pomůcky; průběh logický a empirický; pravidlaa sporná místa; strategie; varianty; podobné hry; idea, vtip, appeal hry. Kniha bude mít 2 hlavní části. V první katalog všech her, uspořádaný podle oxfordského klíče manželů Opieových (chasing, catching, seeking, hunting, racing, dueling, exerting, daring, guessing, acting, pretending); hry budou popsány dle strukturálních elementů a označkovány dle Cailloisových kategorií agón, alea, mimikry, ilinx. Ve druhé analýza korelací uvnitř sbírky a poté teoretická diskuse klasických otázek: klasifikace,

Klíčová slova

gameschool-agechild developmentdevelopmental psychology

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/06/1311

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    School-children Games

  • Anotace anglicky

    We will write a monograph School-children games: a psychologist's point of view; but on ethnographic basis; classifying, describing and analyzing a collection of games. Our collection contains 78 student seminary samplings, gathered in 1995-2001 in classes (21 games in average) of 1st - 9th grade (pupils' age 6-15 years). Social (nonindividual) and traditional (nonartificial) games were described in structural elements: name; players - participants; physical - temporal setting; equipment; logical vs. empirical course; rules and points of controversy; variants; similar games; game's idea, wit or appeal. The book will contain a catalogue of games; structure following the classification of I. and P. Opie: chasing, catching, seeking, hunting, racing,dueling, exerting, daring, guessing, acting, pretending; indexed by agón, alea, mimicry and ilinx - R. Caillois. The analytical part will contain correlation of structural elements and a discussion of classic problems: classification, definition,

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)
    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
    50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Každý den se děti na celém světě věnují také dětským hrám (games vs. play), těm folklórním, hraným spontánně v dětském kolektivu, mezi dětmi tradovaným a hrami nazývaným. Pokud není popis, sbírání a studium dětských her v akademické obci podceňované, je

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2006

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2008

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    25. 4. 2008

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP09-GA0-GA-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    22. 10. 2009

Finance

  • Celkové uznané náklady

    613 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    613 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

613 tis. Kč

Statní podpora

613 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AN - Psychologie

Doba řešení

01. 01. 2006 - 31. 12. 2008