Model rozvoje osobnostních a sociálních kompetencí studentů středních škol a jeho ověření
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 10 (SGA02007GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/07/0276
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The Model of Progress of Personal and Social Competences of Secondary School Students, and its evaluation
Anotace anglicky
The project is connected with curricular transformation at schools. The project specializes in secondary schools which are currently rather neglected by professionals in comparison to elementary schools. The framing educational program defines "key" competences which should be gained by students in the course of their educational process - among them social, personal and civic competences, which include the ability of self-conception, self-regulation, social communication, cooperation, naming of individual values and attitudes and also acceptance of values and attitudes of the others. Schools are expected to provide development of such competences, however Czech School Inspection informs that teacher are not adequately trained and educated at the moment. The project is both theoretical and application study, which will use quantitative and qualitative methodological approach either. Program of personal and social progress of adolescents will be implemented at secondary schools; and via
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Na základě závěrečné zprávy lze konstatovat, že byly splněny všechny původně stanovené cíle projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2007
Ukončení řešení
31. 12. 2009
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
22. 4. 2009
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP10-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
22. 1. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
1 106 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 106 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč