Interkulturní česko-francouzsko-kanadská studie analyzující interakci rodič-dítě-učitel se zaměřením na školní přípravu.
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 11 (SGA02008GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/08/0423
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Intercultural Czech-French-Canadian study analyzing the parent-child-teacher interaction focused on home preparation for school.
Anotace anglicky
Our subject is arranging and assessing the cooperation of parents, teachers and pupils during home preparation for school, and while doing their homework, in the first three years of school attendance. Furthermore, our focus is on intercultural comparison of this issue, in particular between Canada, France and Czech Republic. The proposal of our colleagues from universities (Toulouse, Nimes, Quebec), owing to which we participated in a common intercultural study, became an especially impulse for the study. The study observes the dynamics of school preparation of a pupil and the participation of parents and analyses cognitive, affective and behavioral components of parents attitude to school preparation. The project surveys the way of school preparationin terms of the family, perceived demandingness and the rate of participation from the parents and siblings side, possibilities of free time control and the complex impact on family relationships. We assume that the project would last 4 years (longitudinal research). Apart from qualitative methods, a questionnaire developed by Deslandes will be used (based on question. HPI and Thinking about My Childs Homework or My Homework).
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
AN - Psychologie
CEP - další vedlejší obor
AN - Psychologie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2008
Ukončení řešení
31. 12. 2011
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
16. 4. 2011
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP12-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
2. 5. 2016
Finance
Celkové uznané náklady
2 792 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 792 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč