Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 12 (SGA02009GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/09/0359
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Possibilities and Limits of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Science Education
Anotace anglicky
The role of real experiment in science education is irreplaceable. At the same time the real life brings more virtual environment items, new virtual worlds etc. Both children and adults are strongly motivated by experimenting, discovering and understanding things in their own way. The class experiment is to be purposeful, it means clear, appropriate to pupils age, simple, well organized and visible and safety realized. Is the virtual (simulated) experiment able to meet these requirements? The objectiveof this research project is to discover possibilities and their limits in the use of virtual environment supporting science education, paying special attention to the primary chemistry instruction. It means to research effectiveness of the computer simulations and natural science (chemical) animations applied in primary science education (basic school, years 8 - 9), either independently, or in various combinations with real experiment. The core of the research is to conclude relations, regularities andrecommendations for meaningful and effective use of computer simulations and animations, remote and virtual laboratories, remote sensing, and to research pedagogical-psychological phenomena as pre-concepts, individual learning styles, visual literacy etc.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2009
Ukončení řešení
31. 12. 2011
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
16. 4. 2011
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP12-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
2. 5. 2016
Finance
Celkové uznané náklady
1 032 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 032 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč