Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů pomáhajících profesí.
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 12 (SGA02009GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/09/1240
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Cognitivne and Non-cognitive Determinants of the Self-Reguleted Learning Development for Auxilliary Services Professions` Students.
Anotace anglicky
This project is oriented on the field of the self-regulated learning for students in the so-called "auxiliary services professions" (i.e. pedagogical, social services, and health care provision services) within the overall context of their professional development at FHS, TBU in Zlín. The subject of our interest however, is not limited only to the cognitive processes, but also takes the non-cognitive aspects (e.g. meta-cognitive, motivational determinants, and the processes of learning and observing themselves) which play significant roles in the learning management process itself into consideration. This project presupposes that the development of the self-regulated learning is not only an essential (pre)condition for their effective preparation (i.e.education) for their future careers - but equally, also a tool for increasing the professionalism and further professional development of a person, which is reflected in the quality of their performance in their career and especially in professions whose substantive content is working with people and taking care of them.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AN - Psychologie
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2009
Ukončení řešení
31. 12. 2011
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
16. 4. 2011
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP12-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
2. 5. 2016
Finance
Celkové uznané náklady
1 074 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 074 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč