Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filosofické směry v počátcích Karlovy Univerzity: filosofické myšlení dominikánských lektorů v Praze od r. 1347 do r. 1400.

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P401-11-1362

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Philosophical Trends in the Origins of the Charles University in Prague: Philosophical Mind of the Dominican Lectors in Prague from 1347 to 1400.

  • Anotace anglicky

    The Dominican Order (founded 1216) is active in Prague since 1225th. Dominican tutors, just prior to the start of the Hussite movement, represented very influential intellectual element. The Dominican General Study at St. Clement (founded 1347) was formally incorporated into the university union in 1383. The project aims to investigate the philosophical content of the teaching of these masters. As fundamental most reliable I consider the method of certain ?target probes? ? searching in the works of Dominican masters, allowing for relatively rapid and reliable recognition of their philosophical orientation and direction. These are topics such as: the eternity of the world, the principle of individuation, distinctions between being and essence, pluralismof substantive forms in the individual, etc.  The project proposal mainly concerns the following authors: John Morawetz, John of Dambach, Nicholas Biceps, Conrad of Halberstadt jr. and James of Soest.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • CEP - vedlejší obor

    AB - Dějiny

  • CEP - další vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)<br>60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology<br>60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)<br>60303 - Theology<br>60304 - Religious studies

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt nenaplnil své cíle v podobě monografie a kritické edice pramenů, výsledky jsou vzhledem k vynaloženým prostředkům velmi skromné, pouhé dvě dílčí studie, které v RIV databázi ani nejsou s projektem spojeny, jedna je dokonce uvedena jako součástí ?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2011

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2013

  • Poslední stav řešení

    S - Zastavený (předčasně ukončený) víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2014

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP14-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    1. 7. 2014

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 324 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 324 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč