Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)
Hlavní účastníci
Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.<br>Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.<br>Univerzita Pardubice / Fakulta filozofická
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P404-11-0127
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Mass higher education in institutional settings: ethnography of academic departments in the Czech Republic
Anotace anglicky
Higher education is becoming increasingly important in knowledge societies and, simultaneously, undergoing a rapid and profound change. The present project will explore contemporary transformations of higher education from below through ethnographic studies of university departments. Conceptually, it will be framed by theories of massification of higher education and of academic capitalism which it will strive to further develop and critically revise. Research team members will conduct ethnographic fieldwork at five departments selected to represent the diversity within Czech higher education, exploring how the contemporary transformations of higher education play out in the concrete practices of higher education: teaching, learning, research and knowledge transfer. The project will build on results of two recently completed research projects conducted by the members of the research team: an ethnography of Czech science in flux (Stöckelová 2009) and a survey of transformations of Czech higher education from elite to mass to universal higher education (Prudký, Pabian, Šima 2010
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - vedlejší obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
CEP - další vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50404 - Anthropology, ethnology<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)<br>60102 - Archaeology
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt přinesl unikátní vhled do stavu vysokého školství v ČR skrze komparativní etnografickou studii. Čerpání prostředků proběhlo podle plánu. Projekt může mít praktický význam pro policy making. Řešitelský kolektiv publikoval více kvalitnějších článků než slíbil (Jimp a Jsc). Další dvě kvalitní publikace dedikované na projekt jsou v tisku či recenzním řízení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
7. 12. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
25. 9. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
6 913 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
6 913 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč