Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozhodovací procesy pomáhajících profesí v oblasti interkulturních vztahů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Hradec Králové / Pedagogická fakulta<br>Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-12-0547

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Decision-making processes of helping professions in the area of intercultural relationship

  • Anotace anglicky

    The project follows-up on a three-year research &quot;Function of Cultural Models in Education&quot;. It studies the role of communication between a professional (a teacher, a social worker, a psychologist) and his/her potential clients coming from rural ghettos in which Roma and other socio-culturally handicapped people live. Our research task consists in analysing and interpreting communication concepts coming into play in situations where a professional enters into a contact with a person, whom he/she identifies as a potential client. What are the cultural concepts based on which the professional decides on ways in which to provide help to his/her client? What are the concepts used by the client in these situation? Decisions taken during this interaction have significant social impacts. By analysing biographic situations of our informants, we want to get a detailed picture of the responsibility of the professionals for e.g.: notoriously known transfer of clients to practical schools; acts of the clients, which are interpreted by the professionals as misuse of the provided assistance.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt přinesl výsledky týkající se rozhodovacích procesů v pomáhajících profesích. Charakteristika výsledků zahrnuje adekvátní údaje, vlastní výsledky jsou ale popsány obecně. Výsledky mohou sloužit pro praxi, tak pro studenty oborů v oblasti sociální politiky a práce. Převažují výsledky typu odborná kniha, kapitola. V dokumentaci je monografie avizována jako anglická, doložena je však česká.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2012

  • Ukončení řešení

    5. 1. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    20. 4. 2015

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 401 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 401 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč