Rozhodovací procesy pomáhajících profesí v oblasti interkulturních vztahů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Hradec Králové / Pedagogická fakulta<br>Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-12-0547
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Decision-making processes of helping professions in the area of intercultural relationship
Anotace anglicky
The project follows-up on a three-year research "Function of Cultural Models in Education". It studies the role of communication between a professional (a teacher, a social worker, a psychologist) and his/her potential clients coming from rural ghettos in which Roma and other socio-culturally handicapped people live. Our research task consists in analysing and interpreting communication concepts coming into play in situations where a professional enters into a contact with a person, whom he/she identifies as a potential client. What are the cultural concepts based on which the professional decides on ways in which to provide help to his/her client? What are the concepts used by the client in these situation? Decisions taken during this interaction have significant social impacts. By analysing biographic situations of our informants, we want to get a detailed picture of the responsibility of the professionals for e.g.: notoriously known transfer of clients to practical schools; acts of the clients, which are interpreted by the professionals as misuse of the provided assistance.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt přinesl výsledky týkající se rozhodovacích procesů v pomáhajících profesích. Charakteristika výsledků zahrnuje adekvátní údaje, vlastní výsledky jsou ale popsány obecně. Výsledky mohou sloužit pro praxi, tak pro studenty oborů v oblasti sociální politiky a práce. Převažují výsledky typu odborná kniha, kapitola. V dokumentaci je monografie avizována jako anglická, doložena je však česká.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
5. 1. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
20. 4. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
3 401 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 401 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč