Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dyslexie - prověření hypotézy specifických procedurálních výukových obtíží (SPLD hypotéza)

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-12-0594

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Dyslexia - verification of specific procedural learning difficulties hypothesis (SPLD hypothesis)

  • Anotace anglicky

    The project aims to examine SPLD hypothesis within the population of Czech children with dyslexia. The hypothesis was recently introduced by A. Fawcett and R. Nicolson. They assume that dyslexia is caused by deficits of procedural memory brain system (i.e.a particular neural brain circuit). The project will involve 7-10 year-old children, who will participate in a series of tests which put particular demands on procedural memory system. We expect significant differences in outcomes between a group of children with dyslexia and the intact population. These differences are expected even when children with dyslexia will exhibit a relatively good ability phonemic awareness during individual testing. The project will also use computational modeling methodology, which allows simulation of information processing in selected functional systems of the human brain - in this case, it will be a simulation of procedural memory processing. Results will be used to propose further research (e.g. using functional brain imaging methodology), and new assessment and intervention methods.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt se zaměřil na výzkum v ČR dosud okrajově sledovaných psychologických souvislostí dyslexie, konkrétně ověření SPLD hypotézy. Jedná se o významný přínos pro obor psychologie i související obory (neurovědy, speciální pedagogika). Nebyla publikována souhrnná odborná kniha, uplatněný výstup Jimp není panelem považován za plnohodnotnou náhradu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2012

  • Ukončení řešení

    24. 11. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-GA0-GA-U/03:1

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 302 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 302 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč