Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem / Přírodovědecká fakulta<br>Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-12-1939

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Development of culture of problem solving in mathematics in Czech schools

  • Anotace anglicky

    The research will focus on getting deeper understanding of the relationships between formal characteristics of problems and the procedures pupils use for their solution. The goal is to get a deep insight into the phenomena of teaching and learning mathematics.Team will focus on:1. Development of the theory of problem solving and problem posing:- use of important basic problem solving strategies (generalization and concretization, analogy, repassage, omission of a condition, etc.)- conception of the investigative approach to the solution of problems and to penetration to mathematical situation (e.g. the trial-error strategy, trial verification rectification strategy, systematic experimenting etc.)- use of the method of generated problems2. Construction of clusters of problems whose solution requires the use of the above described strategies and procedures and which develop pupils ability to solve some types of mathematical problems.3. Testing of the clusters of problems in school practice.4. Evaluation and rectification of the theory on the basis of the acquired results.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Byly naplněny cíle projektu, tj. analýza strategií při řešení matematických úloh, jejich experimentální ověření a aplikace do výuky. Výstupy projektu dokládají, že výsledky byly prezentovány odborné veřejnosti.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2012

  • Ukončení řešení

    24. 11. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-GA0-GA-U/03:1

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 049 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 049 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč