Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem / Přírodovědecká fakulta<br>Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-12-1939
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Development of culture of problem solving in mathematics in Czech schools
Anotace anglicky
The research will focus on getting deeper understanding of the relationships between formal characteristics of problems and the procedures pupils use for their solution. The goal is to get a deep insight into the phenomena of teaching and learning mathematics.Team will focus on:1. Development of the theory of problem solving and problem posing:- use of important basic problem solving strategies (generalization and concretization, analogy, repassage, omission of a condition, etc.)- conception of the investigative approach to the solution of problems and to penetration to mathematical situation (e.g. the trial-error strategy, trial verification rectification strategy, systematic experimenting etc.)- use of the method of generated problems2. Construction of clusters of problems whose solution requires the use of the above described strategies and procedures and which develop pupils ability to solve some types of mathematical problems.3. Testing of the clusters of problems in school practice.4. Evaluation and rectification of the theory on the basis of the acquired results.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Byly naplněny cíle projektu, tj. analýza strategií při řešení matematických úloh, jejich experimentální ověření a aplikace do výuky. Výstupy projektu dokládají, že výsledky byly prezentovány odborné veřejnosti.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
24. 11. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP17-GA0-GA-U/03:1
Datum dodání záznamu
28. 6. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
3 049 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 049 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč