Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí
Cíle projektu
Návrh společného výzkumného projektu je zaměřen na teoretickou analýzu, experimentální ověřování a sledování stavu mostních konstrukcí s využitím nepřímé metody, která využívá pohyblivého zatížení (vozidla), vybaveného měřicími přístroji, které může být kombinováno se zatížením od větru. Projekt je zaměřen na vývoj nové diagnostické metodiky monitorování a identifikace dynamické odezvy mostu, které předpoví zatížitelnost a životnost konstrukcí. Analýza stavu je založena na znalosti zatížení a odezvy konstrukce, průběhu únavy a degradace konstrukce. Předpokladem je využití diagnostických, simulačních metod a měření na reálných konstrukcích i nelineárních. Vývoj metod pro předpověď další degradace vlastností a zbytkového života konstrukcí. Řešení tohoto problému bude kombinovat experimentální výzkum reálných konstrukcí a modelů prováděné v laboratoři a případně v aerodynamickém tunelu s modelovanou mezní vrstvou. Všechna použitá zatížení budou stanovena na základě provozního zatížení, tj. za normálního silničního nebo železničního provozu a zatížení větrem.
Klíčová slova
Vehicle-bridge interactionIndirect methodMoving loadAerodynamicsAeroelasticityBridge health monitoringWind loadingNumerical simulation
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Mezinárodní projekty
Veřejná soutěž
Mezinárodní projekty 12 (SGA0201700003)
Hlavní účastníci
Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR, v. v. i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
17-26353J
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Theoretical predictive models of interaction between varying and moving loads and bridges for structural health monitoring
Anotace anglicky
The following proposal for the joint research project will be focused on the theoretical development and experimental verifications for structural health monitoring of bridge structures using indirect method by a moving instrumented vehicle and the combination with the wind load. The project is focused on new methods of diagnostics, monitoring and identification, which determine the loading capacity and service life of structures with the use of dynamic response. These procedures are based on the knowledge of load and response of the structures, course of fatigue and degradation of structure. The presumption is the application of diagnostics and simulation methods and measurement on real structures. The development of prediction methodology of the properties of further degradation and residual service life of structures is planned. The solution of the problem will combine the experimental research on the real structures and the models carried out in the laboratory and wind tunnel. All applied loads will be determined based on traffic and wind loads for bridge structures.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
JM - Inženýrské stavitelství
CEP - vedlejší obor
JN - Stavebnictví
CEP - další vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20101 - Civil engineering
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
20104 - Transport engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V rámci projektu byly provedeny experimentální i numerické studie odezvy konstrukcí na dynamická zatížení. Dosažené výsledky v rámci projektu jsou publikovány v 9 článcích v časopisech s impaktním faktorem, 3 článcích evidovaných ve Scopus a v 9 konferenčních příspěvcích typu D. Spolupráce se zahraničním partnerem je podrobně popsána.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2017
Ukončení řešení
31. 12. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
10. 4. 2019
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP20-GA0-GC-U/02:1
Datum dodání záznamu
23. 7. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
5 257 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 741 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
516 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
5 257 tis. Kč
Statní podpora
4 741 tis. Kč
90%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
JM - Inženýrské stavitelství
Doba řešení
01. 01. 2017 - 31. 12. 2019