Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí

Cíle projektu

Návrh společného výzkumného projektu je zaměřen na teoretickou analýzu, experimentální ověřování a sledování stavu mostních konstrukcí s využitím nepřímé metody, která využívá pohyblivého zatížení (vozidla), vybaveného měřicími přístroji, které může být kombinováno se zatížením od větru. Projekt je zaměřen na vývoj nové diagnostické metodiky monitorování a identifikace dynamické odezvy mostu, které předpoví zatížitelnost a životnost konstrukcí. Analýza stavu je založena na znalosti zatížení a odezvy konstrukce, průběhu únavy a degradace konstrukce. Předpokladem je využití diagnostických, simulačních metod a měření na reálných konstrukcích i nelineárních. Vývoj metod pro předpověď další degradace vlastností a zbytkového života konstrukcí. Řešení tohoto problému bude kombinovat experimentální výzkum reálných konstrukcí a modelů prováděné v laboratoři a případně v aerodynamickém tunelu s modelovanou mezní vrstvou. Všechna použitá zatížení budou stanovena na základě provozního zatížení, tj. za normálního silničního nebo železničního provozu a zatížení větrem.

Klíčová slova

Vehicle-bridge interactionIndirect methodMoving loadAerodynamicsAeroelasticityBridge health monitoringWind loadingNumerical simulation

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Mezinárodní projekty

  • Veřejná soutěž

    Mezinárodní projekty 12 (SGA0201700003)

  • Hlavní účastníci

    Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    17-26353J

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Theoretical predictive models of interaction between varying and moving loads and bridges for structural health monitoring

  • Anotace anglicky

    The following proposal for the joint research project will be focused on the theoretical development and experimental verifications for structural health monitoring of bridge structures using indirect method by a moving instrumented vehicle and the combination with the wind load. The project is focused on new methods of diagnostics, monitoring and identification, which determine the loading capacity and service life of structures with the use of dynamic response. These procedures are based on the knowledge of load and response of the structures, course of fatigue and degradation of structure. The presumption is the application of diagnostics and simulation methods and measurement on real structures. The development of prediction methodology of the properties of further degradation and residual service life of structures is planned. The solution of the problem will combine the experimental research on the real structures and the models carried out in the laboratory and wind tunnel. All applied loads will be determined based on traffic and wind loads for bridge structures.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • CEP - vedlejší obor

    JN - Stavebnictví

  • CEP - další vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    20101 - Civil engineering
    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
    20104 - Transport engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V rámci projektu byly provedeny experimentální i numerické studie odezvy konstrukcí na dynamická zatížení. Dosažené výsledky v rámci projektu jsou publikovány v 9 článcích v časopisech s impaktním faktorem, 3 článcích evidovaných ve Scopus a v 9 konferenčních příspěvcích typu D. Spolupráce se zahraničním partnerem je podrobně popsána.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2017

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2019

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 4. 2019

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP20-GA0-GC-U/02:1

  • Datum dodání záznamu

    23. 7. 2020

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 257 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 741 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    516 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

5 257 tis. Kč

Statní podpora

4 741 tis. Kč

90%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

JM - Inženýrské stavitelství

Doba řešení

01. 01. 2017 - 31. 12. 2019