Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online metody pro řešení her s neúplnou informací

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Juniorské granty

  • Veřejná soutěž

    Juniorské granty 4 (SGA0201800002)

  • Hlavní účastníci

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    18-27483Y

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Online Solution Methods for Imperfect-Information Games

  • Anotace anglicky

    Game theory is a formal framework for analyzing optimal behavior of self-interested agents interacting in a shared environment. Its advancements led to expert level game playing in a range of popular games, as well as strategies for real world problems. In this project, we focus on zero-sum extensive-form games with imperfect information, which allow modeling many realistic settings. Successful methods for creating strategies in this class work offline. The strategy for all decisions in the game is pre-computed, stored, and then used as a look-up table during game play. This strongly limits applicability of these methods, since many realistic games have more decision points than there are atoms in the universe. We plan to focus on developing algorithms that compute the decision for a situation online, only when it occurs in the game. We will investigate both heuristic look-ahead search and Monte Carlo tree search in these domains. Besides the optimal adversaries, we will also focus on effective learning and using of models of suboptimal opponent's behavior.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>BC - Teorie a systémy řízení<br>BD - Teorie informace<br>IN - Informatika

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešitelský tým dosáhl významných výsledků u škálovatelných a teoreticky korektních algoritmech pro hry s neúplnou informací. Do projektu bylo zapojeno pět doktorandů, z nichž jeden úspěšně dokončil studium během projektu. Výsledky projektu jsou předmětem časopiseckých a konferenčních publikací, z nichž některé byly přijaty na nejvýznamnější konference v oblasti umělé inteligence.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2018

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2021

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-GA0-GJ-U

  • Datum dodání záznamu

    29. 6. 2022

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 832 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 832 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč