Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza příznaků vysoké a nízké tranzitivity českých vět (z hlediska emergentní gramatiky)

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 8 (SGA02008GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    405/08/P157

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Components of transitivity analysis of Czech sentences (emergent grammar approach)

  • Anotace anglicky

    The project focuses on the analysis of components of high and low transitivity and the relationship among them. The emergent grammar approach is adopted for an inquiry of transitivity. In the framework of emergent grammar transitivity is viewed as a matter of the grammar of the entire clause and it is compounded of the component parameters which are displayed in morfosyntax or semantics. The texts stored in the Czech National Corpus will be analysed. The goal of the project is a more precise recognitionof transitivity in general; both its inner structure (the relationship among its components) and the transitivity and its components dependance on grammar-external factors (language form, types of texts, etc.). This project will also deal with the possibilities of using the findings in mother tongue teaching. The results of this research will be published in linguistic journals and presented at conferences.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Grantový projekt byl zaměřen na analýzu tranzitivity v rámci metodologického přístupu formulovaného P. Hopperem a S. Thompsonovou. Hlavním cílem projektu bylo především empiricky testovat hypotézu tranzitivity a zkoumat vztahy mezi jednotlivými parametr?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2008

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2010

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    16. 4. 2010

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP11-GA0-GP-U/04:3

  • Datum dodání záznamu

    20. 3. 2015

Finance

  • Celkové uznané náklady

    465 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    465 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč