Integrace žáků s tělesným postižením ve školních formách tělesné výchovy (zkušenosti a postoje současných i perspektivních učitelů a žáků)
Cíle projektu
Začleňování žáků se zdravotním postižením je jedním ze současných trendů školské politiky. Integrace těchto žáků do školního vyučování je garantována školskou legislativou České Republiky. Integrace se však rozvíjí pomalu z důvodů architektonických,postojových, či ekonomických bariér. Mnohdy dochází k tomu, že na školách kde jsou integrováni žáci s postižením do akademických předmětů, jsou tito žáci osvobozeni z tělesné výchovy. Prozatím víme velmi málo o integraci žáků s tělesným postižením v TV.Dosudpublikovaný výzkum poukazuje na jisté problémy se kterými se potýkají učitelé TV při začleňování žáků s postižením. Dle statistik bylo u nás v roce 1997 individuálně integrováno 1028 žáků s tělesným postižením a je nutné zjistit, jaké jsouzkušenosti s tímto procesem. V tomto projektu použijeme dotazovacích a projektivních metod s důrazem na kvalitativní výzkum. Hlavním úkolem projektu je specifikovat fenomény, které přispívají k úspěšné integraci žáků s tělesným postižením do hodin školní
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)
Hlavní účastníci
Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Integration of students with physical disabilities in school based physical education (experience and attitudes of teachers and students)
Anotace anglicky
Inclusion of students with physical disabilities is one of the current trends in school policy. Integration of these students to school education is guaranteed in school law of Czech Republic. Integration process is slow because of architectural,attitudinal and economic barriers. In many cases students are being included in academic courses and at same time being excluded from participation in physical education. Currently we know very little about the integration of students with physicaldisabilities in physical education. Published research in this area shows some problems with the process of integration. According to the published numbers there was 1028 integrated students with physical disabilities in the year 1997 and it is necessaryto find out about their experiences with this process. We will be using questionnaire and projection techniques with emphasis on the qualitative research. The main task is to specify phenomenous which support successful inclusion of these students in
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cíle projektu se podařilo naplnit. Přestože jsme v rámci jeho řešení neobsáhli problematiku integrace na celém území České republiky, můžeme shrnout, že ačkoliv proces pedagogické integrace dětí s tělesným postižením začal v ČR již více než před deseti l
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2002
Ukončení řešení
1. 1. 2004
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8
Datum dodání záznamu
23. 7. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
942 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
642 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
300 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
942 tis. Kč
Statní podpora
642 tis. Kč
68%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 01. 2002 - 01. 01. 2004