Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělání a jeho hodnota z hlediska Romů. (Pohled na vzdělání očima romských matek)

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 5 (SGA02005GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/05/P560

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Education and Its Value from Roma Perspective. (Education as Seen by Roma Mothers)

  • Anotace anglicky

    The project is a research project aiming to monitor the clash of Czech and Roma cultures in the area of education. The aim of the project is to statistically capture the "objective" rate of success of the Roma population in the regional town of Hradec Králové - i.e. the rate of attendance in the preparatory year classes for Roma children; the ratio between the number of Roma pupils attending standard elementary schools and special elementary schools; the number of Roma students attending and/or successfully completing high schools and vocational training schools. The major objective of the research is to capture the views of the Roma parents on the education of their children; to what extent do they see education as a value or anti-value; does the Romaminority as such share any particular opinion on education or are there differences between individual sub-groups (casts)? The research will use both quantitative methods, i.e. statistically processed questionnaires, as well as anthropological

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50404 - Anthropology, ethnology<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)<br>60102 - Archaeology

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V oblasti vzdělávání dochází mezi majoritní a minoritní populací k řadě nedorozumnění a střetů, které jsou dané rozdílnými způsoby primární socializace. V obou společnostech jsou různě časově vymezeny období dětství, puberty a dospělosti, a odlišně jsou

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2005

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2007

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    2. 5. 2007

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP08-GA0-GP-U/03:2

  • Datum dodání záznamu

    17. 10. 2008

Finance

  • Celkové uznané náklady

    604 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    604 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč