Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studium vývinu dětského chápání emocí a reprezentace mysli u jiných

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 9 (SGA02009GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/09/P305

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Tracing the development of children´s understanding of others´emotions and mental states

  • Anotace anglicky

    To explain and predict others' behaviour, children gradually come to an understanding that people have private minds, consisting of desires, emotions, beliefs, and intentions. Yet, recent neuro-scientific studies dissociate human ability to understand the mental from the emotional states of others claiming that understanding emotions develops earlier in ontogeny and follows a different developmental path than the ability to represent others' minds. To provide behavioral data in support of this hypothesis, the proposed study will examine the development of 5-, 7- and 9-year-olds' social-cognitive skills (understanding meaning, belief, intention, attitude) and their empathizing skills (understanding emotions). Controlling for language competence, the study will map a trajectory of children's development of mentalizing and empathizing skills. Since the data will be gathered in Czech in a way to be directly comparable to a set of existing data from English speakers, subsequent cross-linguistic analyses will identify the role of language and culture in interpreting the minds of others.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - další vedlejší obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50404 - Anthropology, ethnology<br>60102 - Archaeology<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2009

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2011

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    16. 4. 2011

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP12-GA0-GP-U/03:3

  • Datum dodání záznamu

    2. 5. 2016

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 772 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 772 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč