Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Institucionální spolupráce v regionech jako nástroj překonávání prostorových nerovností v přístupu k elementárnímu vzdělávání

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 12 (SGA02012GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P404-12-P374

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Institutional co-operation in regions as a tool for overcoming the territorial inequalities in access to elementary education

  • Anotace anglicky

    The proposed project develops in Czechia still missing subject from geography of education, which is better known in western countries, namely in connection with socio-cultural inequalities. It focuses on analysis of territorial inequalities in access toelementary education in Czechia in post-totalitarian era (with stress on rural peripheries), which are results of general development of geographical organization of society as well as unique conditions in particular regions. On the example of 2 microregions the cooperative and competitive relationships between crucial institutions connected with provision of elementary education and the factors influencing these relationships are identified. The project is based on the presumption that the effective institutional co-operation could be an important tool for activation of endogenous development potential and could influence division, distribution and controlling of power in the society. The project links to research activities of the applicants (on geography of education, spatial polarization, rural development, cultural geography).

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    10508 - Physical geography<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50701 - Cultural and economic geography

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt věcně naplnil stanovené teoretické i empirické cíle a provedl analýzu dostupnosti základního školství ve vybraných rurálních oblastech. Projekt nedokázal dostatečně naplnit publikační cíle, zejména v oblasti kvalitních mezinárodních publikací.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2012

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2014

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    30. 3. 2014

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP15-GA0-GP-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    6. 5. 2016

Finance

  • Celkové uznané náklady

    756 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    756 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč