Institucionální spolupráce v regionech jako nástroj překonávání prostorových nerovností v přístupu k elementárnímu vzdělávání
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 12 (SGA02012GA1PD)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P404-12-P374
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Institutional co-operation in regions as a tool for overcoming the territorial inequalities in access to elementary education
Anotace anglicky
The proposed project develops in Czechia still missing subject from geography of education, which is better known in western countries, namely in connection with socio-cultural inequalities. It focuses on analysis of territorial inequalities in access toelementary education in Czechia in post-totalitarian era (with stress on rural peripheries), which are results of general development of geographical organization of society as well as unique conditions in particular regions. On the example of 2 microregions the cooperative and competitive relationships between crucial institutions connected with provision of elementary education and the factors influencing these relationships are identified. The project is based on the presumption that the effective institutional co-operation could be an important tool for activation of endogenous development potential and could influence division, distribution and controlling of power in the society. The project links to research activities of the applicants (on geography of education, spatial polarization, rural development, cultural geography).
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
10508 - Physical geography<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50701 - Cultural and economic geography
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt věcně naplnil stanovené teoretické i empirické cíle a provedl analýzu dostupnosti základního školství ve vybraných rurálních oblastech. Projekt nedokázal dostatečně naplnit publikační cíle, zejména v oblasti kvalitních mezinárodních publikací.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
31. 12. 2014
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
30. 3. 2014
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP15-GA0-GP-U/02:2
Datum dodání záznamu
6. 5. 2016
Finance
Celkové uznané náklady
756 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
756 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč