Psychologická charakteristika nastupující dospělosti
Veřejná podpora
Poskytovatel
Akademie věd České republiky
Program
Granty výrazně badatelského charakteru zaměřené na oblast výzkumu rozvíjeného v současné době zejména v AV ČR
Veřejná soutěž
Výzkumné granty 7 (SAV02007-A)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
IAA700250702
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Psychological characterization of emerging adulthood
Anotace anglicky
The purpose of the project is to establish prospective longitudinal study of personality development in young and middle adulthood. The aim of the overall longitudinal study is to explain how people adapt to new life situations and to identify not only risk, but mainly protective factors and sources of their successful adaptation. The main goal of the project, which is planned to be the first observation within this longitudinal study, is to create a psychological description of emerging adulthood. Research will be performed with the sample of university students (2.400 participants). On the basis of Arnett's theoretical concept as well as other theories of personality development, we will create a psychological characterization of emerging adulthood that will be compared with empirical data. Besides describing emerging adulthood generally, we will analyze individual differences in the number of attributes typical for adults in relations to personality and demographic variables.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Byla založena prospektivní longitudinální studie životních tranzicí. Výzkumu se zúčastnilo 4.137 univerzitních studentů, z nichž 1.563 souhlasilo s účastí v dalším výzkumu. Byla provedena typologie, která bude základem analýzy průběhu životní dráhy.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2007
Ukončení řešení
31. 12. 2009
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 4. 2009
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP10-AV0-IA-U/01:1
Datum dodání záznamu
8. 6. 2010
Finance
Celkové uznané náklady
1 894 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 894 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč