Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
LF12013

Vývoj turbogenerátoru pro výrobu el. energie z výfukových plynu spalovacích motoru

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    EUREKA CZ

  • Veřejná soutěž

    EUREKA CZ 2 (SMSM2012LF2)

  • Hlavní účastníci

    MSR Engines s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    MSMT-6095/2013-311

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Research and development of electric generator from exhaust gases of internal combustion engine

  • Anotace anglicky

    The goal of the project is to research and develop a device able to produce electricity using the energy of exhaust gasses and deceleration and its logical distribution throughout the vehicle in order to lower its consumption of fuel and also its CO2 emissions.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • CEP - vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - další vedlejší obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt řešil prototyp spalovacího motoru pouze pro pohyb vozidla a ostatní periférie ve vozidle pohánět elektrickou energií vyrobenou z kinetické a termomechanické energie produkované vozidlem. Výstupem projektu je číslo patentu WO2011088810 A3. Patentová přihláška je součástí projektu EUREKA. Z naměřených výsledků na reálném funkčním prototypu je evidentní, že zvolený směr zvýšení efektivity spalovacího motoru přes zachycení a akumulaci unikající energie je správný a pro reálný provoz na běžných komunikacích pravděpodobně nejpoužitelnější.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 3. 2012

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2015

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    18. 2. 2015

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP16-MSM-LF-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    4. 10. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    15 700 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    7 850 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    7 850 tis. Kč