Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
LH12086

Analýza, modelování a řízení časoprostorových koncentračních profilů v katalyzátorech pro redukci oxidů dusíku (deNOx) v automobilových výfukových plynech

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    KONTAKT II

  • Veřejná soutěž

    KONTAKT II 2 (SMSM2012LH2)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    MSMT-6805/2013-311

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Analysis, Modeling and Control of Spatiotemporal Concentration Patterns in Nitrogen Oxide Reduction (deNOx) Catalysts for Automotive Exhaust Gas Aftertreatment

  • Anotace anglicky

    The project is focused on the study of concentration profiles in catalytic monolith converters for abatement of nitrogen oxides (NOx) from automotive exhaust gases. Both main deNOx technologies - NOx storage and reduction (NSRC aka LNT), and NH3 selective catalytic reduction (NH3-SCR) - need to be operated in a well controlled way to achieve high conversion and to avoid a slip of undesired by-products (N2O, NH3). The project aim is (i) to measure and analyse dynamic evolution of internal concentration profiles along the monolith channel, (ii) to develop chemically and physically based mathematical models that can be used for prediction of the observed dynamic behavior, and (iii) to propose control strategies leading to high NOx reduction conversion andselectivity. The results will be published in reviewed scientific journals and publications aimed on the industry (Society of Automotive Engineers, SAE). The topic is highly actual and relevant to the automotive industry and air pollution control.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • CEP - vedlejší obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • CEP - další vedlejší obor

    CA - Anorganická chemie

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    10402 - Inorganic and nuclear chemistry<br>10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)<br>20401 - Chemical engineering (plants, products)<br>20402 - Chemical process engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Byla dokončena formulace globálního reakčního mechanismu a vývoj matematického modelu pro předpověď konverze a selektivity redukce oxidů dusíku během regenerace automobilového katalyzátoru s adsorpcí NOx. Byla navržena vhodná strategie pro řízení provoz?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 3. 2012

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2014

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    6. 3. 2014

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP15-MSM-LH-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    2. 7. 2015

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 812 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 812 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč