Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
LS0315

Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Projekty pro státní správu

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VZ - Veřejná zakázka

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Gender aspects of transitions between educational levels

  • Anotace anglicky

    Many international and Czech research studies show that the educational system carries a strong gender bias. There is a gender dimension in the mutual relationship between teachers and students, teaching materials, choice of topics and in typicaleducational careers. Educational paths supported by the educational system correspond to the societal ideas about appropriate education for men and women. It is very difficult to realise an individual career path not supported by the educational system.Individuals usually submit to typical, institutionally supported career paths. In the interest of democratisation of education, the educational system should allow individuals to choose such career paths that meet their interests and inclinations.Limitations embedded in schools and their representatives should be minimised. Therefore, it is necessary to analyse the existing mechanisms that contribute to reproducing the typical educational careers.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    NV - Neprůmyslový výzkum (aplikovaný výzkum s výjimkou průmyslového)

  • CEP - hlavní obor

    AO - Sociologie, demografie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výzkum mapoval z gender. hlediska volbu vzděl. a pracovní dráhy žen a mužů i očekávání vůči ženám a mužům ze strany školských institucí v několika vzděláv. stupních; uskutečněno 40 rozhovorů s vyučujícími, 115 rozhovorů se stud. a 2648 dotazníků pro žáky

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2004

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2005

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP06-MSM-LS-U/02:1

  • Datum dodání záznamu

    7. 2. 2006

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 853 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 824 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    29 tis. Kč