Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Projekty pro státní správu
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.
Druh soutěže
VZ - Veřejná zakázka
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Gender aspects of transitions between educational levels
Anotace anglicky
Many international and Czech research studies show that the educational system carries a strong gender bias. There is a gender dimension in the mutual relationship between teachers and students, teaching materials, choice of topics and in typicaleducational careers. Educational paths supported by the educational system correspond to the societal ideas about appropriate education for men and women. It is very difficult to realise an individual career path not supported by the educational system.Individuals usually submit to typical, institutionally supported career paths. In the interest of democratisation of education, the educational system should allow individuals to choose such career paths that meet their interests and inclinations.Limitations embedded in schools and their representatives should be minimised. Therefore, it is necessary to analyse the existing mechanisms that contribute to reproducing the typical educational careers.
Vědní obory
Kategorie VaV
NV - Neprůmyslový výzkum (aplikovaný výzkum s výjimkou průmyslového)
CEP - hlavní obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AN - Psychologie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výzkum mapoval z gender. hlediska volbu vzděl. a pracovní dráhy žen a mužů i očekávání vůči ženám a mužům ze strany školských institucí v několika vzděláv. stupních; uskutečněno 40 rozhovorů s vyučujícími, 115 rozhovorů se stud. a 2648 dotazníků pro žáky
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2004
Ukončení řešení
1. 1. 2005
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP06-MSM-LS-U/02:1
Datum dodání záznamu
7. 2. 2006
Finance
Celkové uznané náklady
1 853 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 824 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
29 tis. Kč