Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
LTE120004

ESSGIAS - Pokročilé evropské sedačky pro globální inovaci v automobilovém sektoru

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    INTER-EXCELLENCE

  • Veřejná soutěž

    SMSM2020LTE07

  • Hlavní účastníci

    ELITRONIC s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    MSMT-19869/2020-3

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    ESSGIAS - EUROPEAN SMARTER SEATS FOR GLOBAL INNOVATION IN THE AUTOMOTIVE SECTOR

  • Anotace anglicky

    The project endeavours to develop a smart electronics solution that could be applied in the automotive seat industry. The technology offers utilizing automatic regulation in order to achieve a gradual periodic pressure change. This changes can be manual or automatic seamlessly, without the notice of the passenger. The smart electro-pneumatic circuit which ensures control of pressure in the seat contact zone between seat and the traveller, comprising of a miniature compressor, pneumatic valves, pneumatic bladder and an electronic control unit. The pressure in pneumatic bladder is changed upon user’s request, which influences pressure distribution in the contact zone. The system allows continual change of the pressure peak. The smart seat is not just for comfort: an alternative to the expensive seats of major manufacturers, the seat guarantees full focus of the car driver while they are driving, without the need to manually adjust the settings of the electro-pneumatic system. Similarly, passenger busses that travel on long distance will have their travellers enjoying the health and comfort of a smart seat. In both scenarios tested, the pressure changes over time to potentially prevent pain caused by prolonged sitting and keep the car driver as well as passengers on the bus and car, in the proper physical condition for long rides by changing the seating basis. This innovative solution in smart electronics is enabled by R&D collaboration among a Czech university (TUL) and electronics company (Elitronic), a Turkish automotive seat manufacturer(Diniz Adient), a Turkish end-user long-distance bus producer (MAN), and a Turkish R&D company that provides the most suitable seat material (Thermo-Plastic Polyurethane)(FLOKSER) to maximise the performance of the electro-pneumatic system stuffed within cushion therein. Maximum healthiness and safety is achieved by automatic control, even over long-distance journeys.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20205 - Automation and control systems

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace<br>JR - Ostatní strojírenství<br>JT - Pohon, motory a paliva

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Během projektu ESSGIAS byly splněny všechny plánované výstupy V001 až V013, zahrnující podklady manažerského a technického charakteru, funkční vzorky, software a publikace. Proběhla implementace pneumatických pružin do automobilové i autobusové sedačky a integrace s řídící jednotkou elektropneumatického systému. Bylo vyvinuto řešení pro řízení tlaku v pneumatické pružině podle kvality vozovky na základě měření zrychlení na podlaze vozu. Zahraničním partnerům byly předány všechny informace a funkční vzorky potřebné k pokračování projektu na turecké straně.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 5. 2020

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2022

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    30. 5. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-MSM-LT-U

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    19 368 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    9 682 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    9 686 tis. Kč