Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
MEB080886

Analýza a hodnocení rizik silničních tunelů-2

Cíle projektu

Ambicí projektu je, na základě výsledku projektu ARICET (2006-2007), který se zabýval bezpečností tunelů, vypracovat teoretický aparát pro kvantitativní analýzu rizik tunelů pozemních komunikací. Potřebu tohoto aparátu je možné zdůvodnit tím, že dosud používané kvalitativní metody (SAFEMEA, HAZDOP atd.)nevyjadřují míru rizika v měřitelné stupnici. Navíc Direktiva Evropské komise 54/2004/ES požaduje po každém členském státu, aby byla vyvinuta metoda pro analýzu rizik, kterou bude možné zavést i do praxe.Teoretická část výzkumu bude založena na expertních systémech hodnocení prvků bezpečnostního řetězce a na pravděpodobnostních stromech. Výsledky budou ověřeny na datech z reálných tunelů.

Klíčová slova

safety processintelligent transport systemtelematicsrisk modelsrisk analysisroad tunnelsafety

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    KONTAKT

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    M2 - Mezinárodní spolupráce

  • Číslo smlouvy

    1484/2009-32

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Risk analysis and risk assesment of road tunnels - 2

  • Anotace anglicky

    Risk analysis and risk assesment of road tunnels - 2

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - vedlejší obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • CEP - další vedlejší obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
    20104 - Transport engineering
    20201 - Electrical and electronic engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt byl zaměřen na aplikaci Evropské směrnice 54/2004/ES o vybavení silničních tunelů tím, že do praxe uvedl kvalitativní metodu SAFMEA a navrhl zcela nový přístup pro hosnocení mortality osob metodou CAPITA využívající prvky umělé inteligence.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2008

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2009

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    9. 3. 2009

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP10-MSM-ME-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2010

Finance

  • Celkové uznané náklady

    55 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    55 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Uznané náklady

55 tis. Kč

Statní podpora

55 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

CEP

JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Doba řešení

01. 01. 2008 - 31. 12. 2009