Vývoj a aplikace CFD modelu na větrání dopravního tunelu se zahrnutím vlivu dopravy na velikost průtoku a turbulenci.
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
COST
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Vysoké učení technické v Brně / Fakulta strojního inženýrství
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
CFD applied to road tunnel ventilation under traffic induced flow rate and turbulence.
Anotace anglicky
Extension and improvement of the model of moving objects and their influence on the flow rate throughout a vehicle tunnel. Account of will be taken the traffic rate, speed, type of cars and conditions in tunnel outlets on ventilation performance. Model of local injects from exhaust pipes will be developed. Account of side exit and entrance ramps will be taken of. Longitudinal and semitransversal ventilation will be studied. Optimization of Saccardo nozzle. As a results of the project - , development, validation and use of the computational fluid dynamics model for the application on ventilation of road tunnel with the submodel of moving vehicles and induced flow and turbulence.
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
CEP - vedlejší obor
BK - Mechanika tekutin
CEP - další vedlejší obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
10305 - Fluids and plasma physics (including surface physics)<br>10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)<br>20204 - Robotics and automatic control<br>20205 - Automation and control systems
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Vyvinut Lagrangeův-Eulerův počítačový model pohybujících se automobilů a aplikován na větrání silničního tunelu. Model byl aplikován na predikci proudového a kocentračního pole v tunelu. Byla provedena parametrická studie dvou základních typů větrání.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1998
Ukončení řešení
1. 1. 2003
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2004/MSM/MSM4OC/U/N/2:1
Datum dodání záznamu
16. 6. 2004
Finance
Celkové uznané náklady
4 791 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 075 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 716 tis. Kč