Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
OC G3.10

Vývoj a aplikace CFD modelu na větrání dopravního tunelu se zahrnutím vlivu dopravy na velikost průtoku a turbulenci.

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    COST

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Vysoké učení technické v Brně / Fakulta strojního inženýrství

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    CFD applied to road tunnel ventilation under traffic induced flow rate and turbulence.

  • Anotace anglicky

    Extension and improvement of the model of moving objects and their influence on the flow rate throughout a vehicle tunnel. Account of will be taken the traffic rate, speed, type of cars and conditions in tunnel outlets on ventilation performance. Model of local injects from exhaust pipes will be developed. Account of side exit and entrance ramps will be taken of. Longitudinal and semitransversal ventilation will be studied. Optimization of Saccardo nozzle. As a results of the project - , development, validation and use of the computational fluid dynamics model for the application on ventilation of road tunnel with the submodel of moving vehicles and induced flow and turbulence.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • CEP - vedlejší obor

    BK - Mechanika tekutin

  • CEP - další vedlejší obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    10305 - Fluids and plasma physics (including surface physics)<br>10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)<br>20204 - Robotics and automatic control<br>20205 - Automation and control systems

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Vyvinut Lagrangeův-Eulerův počítačový model pohybujících se automobilů a aplikován na větrání silničního tunelu. Model byl aplikován na predikci proudového a kocentračního pole v tunelu. Byla provedena parametrická studie dvou základních typů větrání.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 1998

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2003

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2004/MSM/MSM4OC/U/N/2:1

  • Datum dodání záznamu

    16. 6. 2004

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 791 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 075 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    2 716 tis. Kč