Zpřesnění matematického modelu hydraulického tlumiče
Cíle projektu
Přesnější popis silových charakteristik hydraulického tlumiče vyžaduje upřesnění stávajícího modelu o zahrnutí setrvačných sil sloupců kapaliny v tlumiči, zpřesnění popisu pracovního media a jeho průtoku přes otvory. Podle modelového a experimentálního ověřeného řešení průtoku media v tlumiči bude vytvořen diskretizovaný model ventilů tlumiče, který bude součástí celkového diskrétního modelu. Silové účinky a charakteristiky hydraullického tlumiče (včetně sekumdárních složek) spočtené na základě zpřčesněného modelu budou porovnány s experimentálními údaji získanými na měřícím stendu. Ty zpětně poslouží rovněž k případné korekci celkového modelu.
Klíčová slova
hydraulic dampermeasuring of damper characteristicsflow of liquidnon-linear dynamicsnon-linear differential equationsmathematical modellingnumerical simulation
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
COST
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Technická univerzita v Liberci / Fakulta strojní
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Specificiation of hydraulic damper model
Anotace anglicky
The precise description of force damper characteristics requires specifications of the current damper model in considering the acceleration of the fluid columns in the damper, specification of the description of the working medium and its flow through cross sections. The results of model and experimental research of throttled flow through the valve slot aim at the creation of sheet-valve model with concentrated parameters which will be included into the complete damper model. Forces and other characteristics of the damper (including their secondary components) will be identified both in experimental and model ways. Experimental daata will serve to possible correction of the precise model too.
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20104 - Transport engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Úkoly a cíle projektu splněny
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1999
Ukončení řešení
1. 1. 2002
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2003/MSM/MSM3OC/U/N/2:2
Datum dodání záznamu
23. 3. 2004
Finance
Celkové uznané náklady
2 380 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 475 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
955 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
2 380 tis. Kč
Statní podpora
1 475 tis. Kč
61%
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
CEP
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Doba řešení
01. 01. 1999 - 01. 01. 2002