Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
OE10017

Pokroková vypružení železničních vozidel s použitím vlákny vyztužených polymerních kompozitů III

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    EUREKA - evropská spolupráce v oblasti aplikovaného a průmyslového výzkumu a vývoje cílená na podporu nadnárodní kooperace mezi průmyslovými podniky, výzkumnými ústavy a vysokými školami.

  • Veřejná soutěž

    EUREKA 8 (SMSM2010OE5)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    1826/2011-320

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Advanced Rail suspension using fibre reinforced plastics

  • Anotace anglicky

    To develop and test environmentally friendly, low noise raiway bogies to reduce track damage. This project is aimed at developing a revolutionary design of cost effective bogie only possible by the use of advanced fibre reinforced plastics composites operating under extreme load bearing conditions in a hostile environment. The thick section composite bogie is created from a suitably aligned preform using resin transfer moulding to produce a cost effective product. If successfully demonstrated this willlead to an advance in bogie technology that could substantially reduce track and vehicle damage and environmental impact in terms of noise and ground borne vibration. The technology will be applicable to other sectors of industry where lightweight components also have to work under extreme static and fatigue load conditions such as road and marine transport. The properties of advanced glass fibre reinforced plastic (GRP) composites allow the functions of frame, suspension and damper elements to be i

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - vedlejší obor

    JI - Kompositní materiály

  • CEP - další vedlejší obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Byl vyvinut a testován prototyp GRP podvozku pro vysokorychlostní nákladní vagóny, došlo k nahrazení vnějšího ocelového pouzdra ložiskové komory GRP ekvivalentem.Byly vyrobeny všechny nezbytné díly podvozku, zvládnuta jeho výroba a montáž. Byly vyrobeny?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 5. 2010

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2012

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    12. 8. 2012

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP13-MSM-OE-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    21. 2. 2014

Finance

  • Celkové uznané náklady

    10 575 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 525 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    7 050 tis. Kč