Pokroková vypružení železničních vozidel s použitím vlákny vyztužených polymerních kompozitů III
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
EUREKA - evropská spolupráce v oblasti aplikovaného a průmyslového výzkumu a vývoje cílená na podporu nadnárodní kooperace mezi průmyslovými podniky, výzkumnými ústavy a vysokými školami.
Veřejná soutěž
EUREKA 8 (SMSM2010OE5)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
1826/2011-320
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Advanced Rail suspension using fibre reinforced plastics
Anotace anglicky
To develop and test environmentally friendly, low noise raiway bogies to reduce track damage. This project is aimed at developing a revolutionary design of cost effective bogie only possible by the use of advanced fibre reinforced plastics composites operating under extreme load bearing conditions in a hostile environment. The thick section composite bogie is created from a suitably aligned preform using resin transfer moulding to produce a cost effective product. If successfully demonstrated this willlead to an advance in bogie technology that could substantially reduce track and vehicle damage and environmental impact in terms of noise and ground borne vibration. The technology will be applicable to other sectors of industry where lightweight components also have to work under extreme static and fatigue load conditions such as road and marine transport. The properties of advanced glass fibre reinforced plastic (GRP) composites allow the functions of frame, suspension and damper elements to be i
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
JI - Kompositní materiály
CEP - další vedlejší obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Byl vyvinut a testován prototyp GRP podvozku pro vysokorychlostní nákladní vagóny, došlo k nahrazení vnějšího ocelového pouzdra ložiskové komory GRP ekvivalentem.Byly vyrobeny všechny nezbytné díly podvozku, zvládnuta jeho výroba a montáž. Byly vyrobeny?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 5. 2010
Ukončení řešení
31. 12. 2012
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 8. 2012
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP13-MSM-OE-U/02:2
Datum dodání záznamu
21. 2. 2014
Finance
Celkové uznané náklady
10 575 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 525 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
7 050 tis. Kč