Komparace právních (personálních a ekonomických) aspektů integrace dětí s postižením (SRN, Rakousko, Slovensko, vybr. anglosaské země a Česká republika)
Cíle projektu
Cílem projektu je podat ucelenou zprávu o vývoji, směrech, meznících začleňovaných dětí s postižením do tzv. běžných škol v uvedených zemích. Metodou bude komparace právních norem, povýtce vyšší právní síly, statistických údajů a dat a dalších pramenů. Výsledky projektů mají sloužit zadavateli i dalším subjektům českého školství v postupné poeměně národní legislativy týkající se začleňování. Zvolené země jsou vybrány záměrně pro jistou příbuznost kulturně historickou a obecně společenskou. Projekt vychází z předpokladu "propracovanější" legislativy řešící daný úsek společenského života v uvedených zemích. Hypotézou je vyšší počet dětí s postižením začleněných v tzv. běžných školách, stejně jako relativně stabilní systémy speciálního školství ve všech zemích.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Resortní výzkum Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Univerzita Palackého v Olomouci
Druh soutěže
—
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Comparison of legal (personal, economic) aspects of the integration of handicapped children (Germany, Austria, Slovakia, some English-speaking countries and CR
Anotace anglicky
x
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AG - Právní vědy
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
50501 - Law
50502 - Criminology, penology
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení bylo zaměřeno na právní úpravu integrace postižených dětí a adolescentů ve Francii. Vytvořilo dostatečný prostor pro orientaci v časovém utváření těchto norem až do současného znění, s poukázáním na zásadní změny při jejich vývoji.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1997
Ukončení řešení
1. 1. 1998
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2000/MSM/MSM0RS/U/2:1
Datum dodání záznamu
—
Finance
Celkové uznané náklady
273 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
235 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
273 tis. Kč
Statní podpora
235 tis. Kč
86%
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 01. 1997 - 01. 01. 1998