Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo životního prostředí
Program
Resortní program výzkumu v působnosti Ministerstva životního prostředí na léta 2007 - 2011
Veřejná soutěž
VaV pro Ministerstvo životního prostředí 1 (SMZP2007SP)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
SP/1a2/167/07
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Investigation of the Impact of Road Transport Fluency and Vehicle Speed on Emissions of Solid Particles originated via Vehicle Motion
Anotace anglicky
Methodology of emission inventory for the emissions of solid particles (PM10, PM25; including tyre, brake and road surface wears) and other pollutants originated from road vehicles motion will be updated using newly developed emission factors / emissionfunctions. Microscopic transport model AIMSUN will be extended by emission modules to be able to optimize transport situations with respect to minimization of emissions and noise. The extended model will be tested experimentally.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
CEP - vedlejší obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V souladu se zadáním byla v rámci řešení projektu vyvinuta a experimentálně ověřena metodika pro dynamický výpočet emisí z mobilních zdrojů znečišťování ovzduší (silničních vozidel) v závislosti na rychlosti a plynulosti jejich pohybu. Výsledky projektu?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 8. 2007
Ukončení řešení
31. 12. 2010
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
3. 3. 2010
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP11-MZP-SP-U/01:1
Datum dodání záznamu
30. 6. 2011
Finance
Celkové uznané náklady
5 109 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 560 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
550 tis. Kč