Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TA01030821

Vývoj elektrické pohonné jednotky (EPJ) pro malý letoun a její letové ověření

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

  • Veřejná soutěž

    ALFA 1 (STA02011TA01)

  • Hlavní účastníci

    EVEKTOR, spol. s r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    20110220

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Development of the Electric Power Unit (EPU) for a small aircraft and its flight verification.

  • Anotace anglicky

    The global objective of the EPOS project is development of the electric power unit for a small two-seat aircraft and its flight verification. The project is aimed at implementation of the whole cycle beginning from definition of power system components,through construction of functional prototypes of the power unit up to its verification, by installing it in a modified, already existing aircraft and verification in flight. The output should be therefore a completely tested power system. The power unitis composed of the electromotor, system of control units, controlling system and the system of accumulator with their management system. The newly developed propeller which is optimized for the EPU is a part of the power unit. Performance characteristicsof the EPU must be comparable with the combustion engine Rotax 912. The flight time with the EPU installed in the aircraft of Eurostar ? SportStar series with the standardly defined accumulator unit is supposed to be 1 hour.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • CEP - hlavní obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • CEP - vedlejší obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • CEP - další vedlejší obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20201 - Electrical and electronic engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20304 - Aerospace engineering<br>20704 - Energy and fuels

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Oponentní komise žádá, aby výsledky projektu byly správně zaznamenány v databázi RIV.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2011

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2013

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 3. 2012

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP14-TA0-TA-U/06:1

  • Datum dodání záznamu

    17. 7. 2020

Finance

  • Celkové uznané náklady

    26 872 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    15 481 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    11 391 tis. Kč