Zavedení zrychlené laboratorní metody podle prEN 12697-49 k měření protismykových vlastností povrchů vozovek a jejich vývoje v závislosti na dopravním zatížení pro snížení nehodovosti a prodloužení životnosti obrusných vrstev
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA
Veřejná soutěž
ALFA 2 (STA02012TA02)
Hlavní účastníci
Vysoké učení technické v Brně / Fakulta stavební
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2012TA02030479
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Introduction of laboratory test method according to prEN 12697-49 to determinate the skid resistance and its development depending on traffic loading to decrease traffic accidents and to prolong life-time of pavement wearing courses
Anotace anglicky
The introduction of the laboratory test according to prEN 12697-49 as a performance skid resistance test into the system of road construction regulations. The comparative tests and correlation of results with up to now test method results will be carriedout and new requirements will be determined. Testing of different materials and surfaces in preparation enables to evaluate the skid resistance durability of various traffic loading, to extend their lifetime and to reduce road accidents.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
CEP - hlavní obor
JN - Stavebnictví
CEP - vedlejší obor
JM - Inženýrské stavitelství
CEP - další vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20101 - Civil engineering<br>20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering<br>20104 - Transport engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl po celou dobu řešen na velmi dobré úrovni a to jak po stránce odborné, tak po stránce finanční a manažerské. Dosažené výsledky byly již v průběhu řešení zařazeny do národních norem, a tím se promítnou i v praxi při výstavbě a rekonstrukcích silniční infrastruktury. Dosaženy byly všechny plánované výsledky a byl dosažen plánovaný cíl projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
31. 12. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
17. 2. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP17-TA0-TA-U/01:1
Datum dodání záznamu
30. 6. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
13 614 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
7 837 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
5 777 tis. Kč